سامسونگ برای چهار شرکت انویدیا، کوالکام، آی‌بی‌ام و بیدو تراشه های ۳ نانومتری می سازد - تکفارس 
سامسونگ برای چهار شرکت انویدیا، کوالکام، آی‌بی‌ام و بیدو تراشه های ۳ نانومتری می سازد - تکفارس 
سامسونگ برای چهار شرکت انویدیا، کوالکام، آی‌بی‌ام و بیدو تراشه های ۳ نانومتری می سازد - تکفارس 

سامسونگ برای چهار شرکت انویدیا، کوالکام، آی‌بی‌ام و بیدو تراشه های ۳ نانومتری می سازد

افشین نوری
۴ آذر ۱۴۰۱ - 13:39
سامسونگ

سامسونگ قصد دارد برای چهار شرکت بزرگ فناوری تراشه‌های بسیار پیشرفته ۳ نانومتری بسازد. این شرکت اولین شرکتی در دنیا بود که توانست لیتوگرافی ۳ نانومتری را ارائه کند و آن را به مرحله تولید انبوه برساند. این در حالیست که شرکت تایوانی TSMC بزرگترین سازنده تراشه در دنیا هنوز موفق نشده است به مرحله تولید انبوه این فناوری برسد.

سامسونگ یکی از شرکت‌های پیشتاز در زمینه ساخت تراشه است و حالا طبق یک گزارش جدید مشخص شده است که این شرکت سفارش تولید جدیدترین تراشه‌های شرکتهای انویدیا، کوالکام‌، آی‌ بی ام و بیدو با استفاده از فناوری ۳ نانومتری خود را دریافت کرده است. 

این سفارشات قرار است از سال ۲۰۲۴ تولید بشوند و گفته می‌شود که انویدیا از فناوری ۳ نانومتری سامسونگ در ساخت پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی خود استفاده خواهد کرد و شرکت آی بی ام از این فناوری در ساخت پردازنده‌های آینده خود بهره خواهد بود. از طرف دیگر کوالکام در تراشه‌های موبایلی مبتنی بر تکنولوژی آرم خود و شرکت بیدو در پردازنده‌های دیتا سنتر خود از این فناوری بسیار پیشرفته استفاده خواهند کرد.

سامسونگ تولید انبوه لیتوگرافی ۳ نانومتری خود را از ماه ژوئن امسال شروع کرده است و ادعا کرده است که این فناوری ۴۵ درصد مصرف انرژی کمتر و ۲۳ درصد عملکرد سریع‌تری نسبت به لیتوگرافی ۵ نانومتری دارد. ظاهراً این شرکت در حال توسعه نسل دوم فناوری ۳ نانومتری خودش نیز است و به نظر می‌رسد که این فناوری جای پیشرفت زیادی خواهد داشت.

سامسونگ در حال حاضر بعد از TSMC در رده دوم بزرگترین سازندگان تراشه دنیاست و ین شرکت قصد دارد  برای رقابت با شرکت تایوانی کسب و کار جهانی تراشه خود را گسترش دهد. همانطور که می دانید TSMC قصد دارد یک کارخانه بزرگ تراشه سازی به ارزش ۱۲ میلیارد دلار در خاک آمریکا احداث کند و باید ببینیم که برنامه سامسونگ برای مقابله با این شرکت تایوانی چه خواهد بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید