پشتیبانی از ویندوز ۸.۱ به‌زودی متوقف می شود - تکفارس 
پشتیبانی از ویندوز ۸.۱ به‌زودی متوقف می شود - تکفارس 
پشتیبانی از ویندوز ۸.۱ به‌زودی متوقف می شود - تکفارس 

پشتیبانی از ویندوز ۸.۱ به‌زودی متوقف می شود

افشین نوری
۱ آذر ۱۴۰۱ - 10:27
ویندوز ۸.۱

مایکروسافت ظاهرا قصد دارد پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ۸.۱ را متوقف کند. 

همانطور که می‌دانید ویندوز ۸.۱ در سال ۲۰۱۳ یکسال بعد از ویندوز ۸ عرضه شد تا مشکلات نسخه ۸ را برطرف کند. این سیستم عامل هرچند بهتر از ویندوز ۸ بود اما باعث شد تا مایکروسافت زمان خود را تلف کند و ویندوز ۱۰ را دیرتر در اختیار کاربران قرار بدهد. 

آپذیت‌های اصلی ویندوز ۸.۱ در تاریخ ۹ ژانوبه ۲۰۱۸ به اتمام رسیده بود که مایکروسافت آن را تمدید کرد و حالا از تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳ این سیستم عامل دیگر پشتیبانی نخواهد شد. به این ترتیب، هیچ آپدیت نرم‌افزاری و امنیتی برای آن ارائه نخواهد شد. 

طبق آمار، ویندوز ۸.۱ فقط روی ۲.۴۵ درصد از کامپیوترهای دنیا نصب است که عدد بسیار پایینی است، در حالیکه ویندوز ۷ و ویندوز ۱۱ به‌ترتیب ۹.۶۱ و ۱۵.۴۴ را به خود اختصاص داده‌اند. ویندوز ۱۰ نیز با ۷۱.۲۹ درصد در صدر قرار دارد. 

مایکروسافت گفته است که تا تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ از ویندوز ۱۰ پشتیبانی خواهد کرد و این در حالیست که امکان نصب ویندوز ۱۱ برای اکثر کاربران به‌خاطر محدودیت‌های سخت‌افزاری وجود ندارد. 

درهر حال، اگر شما هم حزو کسانی هستید که ویندوز ۸.۱ را روی کامپیوتر خود اجرا می‌کنید بهتر است آن را به ویندوز ۱۰ یا ۱۱ ارتقا دهید.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید