مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۸.۱ را متوقف می کند - تکفارس 
مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۸.۱ را متوقف می کند - تکفارس 

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۸.۱ را متوقف می کند

افشین نوری
۴ تیر ۱۴۰۱ - 10:44
ویندوز ۸.۱

وب‌سایت ورج گزارش داده است که مایکروسافت از تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ دیگر از ویندوز ۸.۱ پشتیبانی نخواهد کرد. این شرکت ظاهرا از ماه آینده شروع به ارسال نوتیفیکیشن‌های هشدار به کاربران این نسخه خواهد کرد. ما قبلا در مورد ویندوز ۷ نیز شاهد چنین پروسه‌ای از طرف مایکروسافت بودیم.‌

همانطور که‌ می‌دانید مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ پشتیبانی از ویندوز ۸ را قطع کرد و حالا نوبت به نسخه ۸.۱ رسیده است. ضمنا مایکروسافت از تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ از قابلیت پولی Extended Security Update پشتیبانی نخواهد کرد و شما مجبور خواهید بود که سیستم‌عامل ویندوز خود را به نسخه‌های بالاتر از ۸.۱ به‌روزسانی کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

بعد از مشکلاتی که بعد از عرضه اولین آپدیت ویندوز ۸ برای نمایشگرهای لمسی به وجود آمد، مایکروسافت مجبور شد آپدیت دیگری را برای آن عرضه کند و در نهایت در سال ۲۰۱۵ ویندوز ۱۰ را عرضه کرد تا سیستم‌عامل ویندوز ۸ را بتدربج بازنشسته کند. 

مایکروسافت گفته است که اکثر دستگاه‌های ویندوز ۸ و ۸.۱ از ویندوز ۱۱ پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین کاربران این سیستم‌عامل‌ها بهتر است که از ویندوز ۱۰ استفاده کنند که آپدیت‌های نرم‌افزاری را تا تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ دریافت خواهد کرد. البته کاربران همچنان قادر به استفاده از ویندوز ۸.۱ خواهند بود، اما آپدیت‌های نرم‌افزاری را دیگر دریافت نخواهند کرد که این موضوع ممکن است آن‌ها را در معرض آسیب‌های امنیتی جدی قرار دهد.‌

بنابراین اگر شما هم‌ جزو کسانی هستید که از این نسخه‌ ویندوز استفاده می‌کنید بهتر است که تا تاریخ اعلام شده به ویندوز ۱۰ کوچ کنید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید