سلطه سامسونگ بر بازار گوشی های اندرویدی در ماه نوامبر - تکفارس 
سلطه سامسونگ بر بازار گوشی های اندرویدی در ماه نوامبر - تکفارس 
سلطه سامسونگ بر بازار گوشی های اندرویدی در ماه نوامبر - تکفارس 

سلطه سامسونگ بر بازار گوشی های اندرویدی در ماه نوامبر

مهدی حلوائی
۱ آذر ۱۴۰۱ - 11:08
سامسونگ

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Statcounter، سهم گوشی‌های اندرویدی از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در ماه نوامبر از ۷۱.۱ درصد به ۷۱.۳ درصد افزایش یافته و تعداد کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز به ۲.۸ میلیارد نفر رسیده است. همچنین وب‌سایت SportsLens اعلام کرده است که گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ ۷.۴ درصد از آمار یادشده را تشکیل داده‌اند.

سامسونگ سالانه بیشترین تعداد گوشی‌ هوشمند را تولید می‌کند و از این رو جای تعجب نیست که سری گلکسی این شرکت به عنوان محبوب‌ترین برند گوشی‌های اندرویدی شناخته می‌شوند. احتمالا همین موضوع نیز دلیل اصلی خروج شرکت ال جی از بازار گوشی‌های هوشمند بوده است.

سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های اندرویدی

بر اساس گزارش وب‌سایت AppBrain، سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند در ماه نوامبر سال جاری میلادی برابر با ۳۴.۶ درصد بوده و شرکت‌های شیائومی، اوپو، ویوو و هوآوی نیز به‌ترتیب با ۱۴.۳، ۱۰.۳، ۹.۸ و ۶.۷ درصد از این نظر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین هوآوی با اختصاص ۱۷.۶ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند به خود در سال ۲۰۱۹ کمترین فاصله را با سامسوتگ (۲۱.۸ درصد) داشته است.

گزارش یادشده همچنین گلکسی A12 را به عنوان محبوب‌ترین گوشی اندرویدی ماه نوامبر معرفی کرده است. این گوشی موفق شده تا ۲.۱ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد و پس از آن نیز گوشی‌های گلکسی A21 و گلکسی A10s با ۱ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. هر سه گوشی یادشده جزو محصولات میان‌رده‌ی سامسونگ می‌باشند.

هرچند که سهم گوشی‌های اندرویدی از بازار جهانی حدود ۷۱ درصد است اما سهم این گوشی‌ها در کشورهایی مانند برزیل، هند، اندونزی، ترکیه و ویتنام به ۸۵ درصد نیز می‌رسد. در طرف دیگر، اپل حدود ۲۸ درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را کنترل می‌کند و در طی ۵ سال گذشته از این نظر رشد ۸ درصدی را تجربه کرده است.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید