احتمال بازگشت دونالد ترامپ به توییتر قوت گرفت - تکفارس 
احتمال بازگشت دونالد ترامپ به توییتر قوت گرفت - تکفارس 
احتمال بازگشت دونالد ترامپ به توییتر قوت گرفت - تکفارس 

احتمال بازگشت دونالد ترامپ به توییتر قوت گرفت

افشین نوری
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - 17:49
احتمال بازگشت دونالد ترامپ به توییتر قوت گرفت - تکفارس 

ایلان ماسک بعد از خرید توییتر صحبت‌هایی درباره احتمال بازگردانده شدن برخی اکانت‌های مسدود شده افراد سرشناس مثل دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا داشته است  حالا به نظر می رسد که او شروع به بازگرداندن برخی از این اکانت‌ها کرده است.

ماسک امروز اعلام کرد که اکانت یک پادکستر معروف کانادایی به نام جردن پترسون را باز خواهد گرداند. همچنین اکانت یک وب سایت محافظه‌کار راست به نام Babylon Bee و اکانت یک کمدین معروف به نام Kathy Griffin به توییتر بازگردانده خواهد شد. 

ماسک قبل از خرید توییتر گفته بود که از آزادی پیام در این شبکه اجتماعی محافظت خواهد کرد و اکانت هایی که به خاطر نقض برخی قوانین توییتر مسدود شده‌اند ممکن است دوباره به این شبکه اجتماعی برگردند. او گفت که حتی ممکن است اکانت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابقه آمریکا نیز در بین آن‌ها باشد.

دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ و در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خاطر دعوت طرفداران خود به حمله به کنگره آمریکا از سوی توییتر بایکوت و حساب کاربری او بسته شد. او تاکنون نتوانسته است اکانت خود را باز پس بگیرد، اما حالا با سر کار آمدن ماسک، خیلی از ناظران در حال رصد کردن تصمیمات ایلان ماسک برای بازگرداندن اکانت او هستند. دونالد ترامپ اخیرا اعلام کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا شرکت خواهد کرد، بنابراین بازگرداندن اکانت او می‌تواند تبدیل به یک موضوع  مناقشه‌برانگیز بشود.

ماسک به‌تازگی با راه‌اندازی یک نظرسنجی در توییتر خود از فالوورهایش پرسیده است که آیا خواهان بازگردانده شدن اکانت توییتری ترامپ هستند یا نه. حدود ۵۵ درصد کاربران گفته‌اند که بله. این نظرسنجی هنوز به اتمام نرسیده است اما همه نشانه‌ها حاکی از آن است که احتمال برگشت ترامپ به توییتر وجود دارد. 

البته قرار نیست همه اکانت‌های مسدود شده توییتر بازگردانی شوند، بلکه صرفا اکانت‌هایی که به دلایل مبهمی مسدود شده‌اند ممکن است بازگردانده شوند. یکی از کاربران توییتر از ماسک خواسته است که اکانت توییتری الکس جونز تئوریسین راست افراطی نیز برگردانده شود اما ماسک در جواب او گفته که نه هرگز چنین امکانی وجود ندارد. اکانت جونز از سال ۲۰۱۸ مسدود شده است.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید