بردن تلفن همراه به مدرسه توسط دانش آموزان؛ آری یا نه؟ - تکفارس 
بردن تلفن همراه به مدرسه توسط دانش آموزان؛ آری یا نه؟ - تکفارس 
بردن تلفن همراه به مدرسه توسط دانش آموزان؛ آری یا نه؟ - تکفارس 

بردن تلفن همراه به مدرسه توسط دانش آموزان؛ آری یا نه؟

افشین نوری
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - 20:48
بردن تلفن همراه به مدرسه توسط دانش آموزان؛ آری یا نه؟ - تکفارس 

والدین آمریکایی و اکثر مدارس این کشور با یک‌ مشکل جدی روبه‌رو هستند و آن اینکه آیا باید به دانش‌آموزان اجازه آوردن تلفن همراه را  بدهند با نه. به گزارش آسوشیتدپرس معلمان معتقدند که آوردن تلفن همراه به مدرسه باعث شده تا دانش‌آموزان به‌سختی درس‌ها را یاد بگیرند و حواس‌پرتی آن‌ها زیاد شود.

حتی برخی مدارس آمریکایی گفته‌اند که استفاده از تلفن همراه توسط دانش‌آموزان منجر به بروز مشکلات روحی و رفتاری در آن‌ها شده است. اما در مقابل، والدین معتقدند که با توجه به تهدیدات مختلف مثل تیراندازی در مدارس، بردن تلفن همراه به مدرسه یک امر ضروری است. 

البته برخی مدارس آمریکا نیز موافق آوردن گوشی موبایل به مدرسه هستند و فکر می‌کنند که دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از این دستگاه اتفاقاتی که در مدرسه می‌افتد ثبت کنند و حتی رفتار معلمان را رصد کنند. برخی والدین هم فکر می‌کنند که استفاده از تلفن همراه در مدارس ممکن است مهارت‌های ارتباطی دانش‌آموزان را دچار اختلال بکند؛ بنابراین بهتر است که مدارس مانع ورود تلفن همراه شوند. 

مرکز آمار تحصیلی آمریکا (NCRS) در گزارش جدید خود گفته است که ده سال پیش ۹۰ درصد مدارس مانع از ورود تلفن همراه توسط دانش‌آموزان می‌شدند، اما در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ این عدد به ۷۶ درصد رسیده است. در حال حاضر، ایالت‌های کالیفرنیا و تنسی قوانینی برای ممنوعیت ورود گوشی موبایل به مدارس تصویب کرده‌اند. 

البته برخی مدارس آمریکا اجازه ورود تلفن همراه را به دانش‌آموزان داده‌اند، اما اجازه روشن کردن‌شان را به آن‌ها نمی‌دهند و فقط در موارد اضطراری می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. 

به هر حال، آنچه برای مدارس مهم است تمرکز دانش‌آموزان روی درس است، اما اکثر والدین نگران فرزندان‌شان  در مدارس هستند و به همین‌خاطر ترجیح می‌دهند که همراه آن‌ها یک وسیله ارتباطی باشد‌. حتی بسیاری از والدین به فرزندان خود آموزش داده‌اند که در موارد اضطراری با پلیس تماس بگیرند‌.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ 

منبع: PhoneAr 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید