آمریکا به شهروندان خودش اجازه کار کردن در شرکت های چینی را داد - تکفارس 
آمریکا به شهروندان خودش اجازه کار کردن در شرکت های چینی را داد - تکفارس 

آمریکا به شهروندان خودش اجازه کار کردن در شرکت های چینی را داد

افشین نوری
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - 22:19
چین

آمریکا اخیرا تحریم‌هایی را علیه چین وضع کرد که به موجب آن‌ها عرضه قطعات الکترونیکی ساخت این کشور به چین که احتمال استفاده از آن‌ها در صنایع تراشه چین وجود داشته باشد ممنوع است.

همچنین شرکت‌های غیرچینی در سایر کشورها نمی‌توانند بدون کسب مجوز از دولت آمریکا تجهیزات آمریکایی را به چین بفروشند. در ضمن، شهروندهایی آمریکایی برای کار کردن در شرکت‌های چینی باید از وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز دریافت کنند. 

در پاسخ به این تحریم‌ها، شرکت چینی Yangtze از کارکنان آمریکایی خود خواست که این شرکت را ترک کنند و ظاهرا سایر شرکت‌های چینی نیز می‌خواهد اقدام مشابهی انجام دهند. 

حالا وزارت هزانه‌داری آمریکا با انتشار بیامبچیه‌ای اعلام کرده است که مانع از کار کردن شهروندان آمریکایی در شرکت‌های چینی نخواهد شد. بلکه فقط شهروندانی که قصد ارسال تجهیزات به صنایع تراشه چین را دارند باید مجوز کسب کنند. بنابراین تحریم‌ها شامل آمریکایی‌‌هایی که قصد کار کردن در چین را دارند نمی‌شود. 

شرکت TSMC اخیرا هشدار داده بود که‌ تنش بین چین و آمریکا باعث بحرانی شدن صنعت تراشه خواهد شد و این موضوع باید هرچه سریع‌تر از راه گفتگو حل شود. در هر حال باید ببینیم که واکنش چین چه خواهد بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید