متا هفته آینده بخش بزرگی از نیروهای خود را از کار برکنار می کند - تکفارس 
متا هفته آینده بخش بزرگی از نیروهای خود را از کار برکنار می کند - تکفارس 
متا هفته آینده بخش بزرگی از نیروهای خود را از کار برکنار می کند - تکفارس 

متا هفته آینده بخش بزرگی از نیروهای خود را از کار برکنار می کند

مهدی حلوائی
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - 08:00
متا

بر اساس گزارش خبرگزاری وال استریت جورنال، متا هفته‌ی آینده هزاران نفر از نیروهای خود را اخراج خواهد کرد. در حال حاضر تعداد کارکنان این شرکت بیش از ۸۷ هزار نفر است. گفته می‌شود که این بزرگ‌ترین تغییر ساختار در شرکت متا و همچنین بزرگ‌ترین تعدیل نیرو در بین شرکت‌های حوزه‌ی فناوری در سال جاری میلادی خواهد بود.

مطالب مرتبط:

در حال حاضر هنوز متا در خصوص این موضوع صحبت نکرده اما مارک زاکربرگ، مدیر عامل این شرکت، مدتی پیش اعلام کرد که متا در سال ۲۰۲۳ تنها روی تعداد کمی از بخش‌های مهم سرمایه‌گذاری خواهد کرد و از این رو برخی بخش‌ها گسترش خواهند یافت و برخی از آن‌ها نیز با کاهش نیرو مواجه خواهند شد.

متا در دوران پاندمی کرونا رشد قابل توجهی داشت و در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیش از ۲۷ هزار نفر را به جمع نیروهای خود اضافه کرد. این شرکت در ۹ ماه اول سال جاری میلادی نیز بیش از ۱۵ هزار نفر را استخدام کرد و همین موضوع منجر به اولین کاهش درآمد آن در ماه جولای شد. با این وجود، متا رقابت شدید از سوی تیک تاک و قابلیت شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل را دلایل اصلی این موضوع اعلام کرده است.

در همین حال، سرمایه‌گذاری مارک زاکربرگ روی متاورس نه تنها به درآمدزایی برای متا کمک نکرده بلکه هزینه‌های هنگفتی را نیز برای این شرکت به همراه داشته است. متا از آغاز سال ۲۰۲۱ مبلغ ۱۵ میلیارد دلار را برای توسعه‌ی دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هزینه کرده اما این بخش درآمد چندانی را برای آن به ارمغان نیاورده است. انتظار می‌رود که این شرکت در سال ۲۰۲۳ نیز با ضرر مالی مواجه شود.

منبع: Endgadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید