توییتر امروز بخشی از نیروهای خود را از کار برکنار می کند - تکفارس 
توییتر امروز بخشی از نیروهای خود را از کار برکنار می کند - تکفارس 
توییتر امروز بخشی از نیروهای خود را از کار برکنار می کند - تکفارس 

توییتر امروز بخشی از نیروهای خود را از کار برکنار می کند

مهدی حلوائی
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - 12:52
توییتر

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های وال استریت جورنال و واشنگتن پست، توییتر امروز نیمی از نیروهای خود را تعدیل می‌کند. این در حالی است که از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک تنها یک هفته می‌گذرد و گزارش‌های قبلی نیز به احتمال وقوع این اتفاق اشاره کرده بودند.

مطالب مرتبط:

ایلان ماسک پس از خرید توییتر بلافاصله پاراگ آگراوال (Parag Agrawal)، مدیر عامل، و دیگر اعضای هیئت مدیره‌ی این شرکت را از کار برکنار کرد. توییتر حالا در ایمیلی به کارکنان خود اعلام کرده است که برای موفقیت شرکت در آینده باید بخشی از نیروهای خود را کنار بگذارد. امروز تمامی دفاتر این شرکت تعطیل خواهند بود و کارکنان آن تا ساعاتی دیگر از سرنوشت خود باخبر خواهند شد.

از آن‌جایی که توییتر حالا یک شرکت خصوصی به حساب می‌آید، دیگر برای اخراج نیروهای خود نیازی به پاسخ به سهامداران ندارد. با این وجود، ایلان ماسک باید در مجموع سالانه چیزی حدود ۱ میلیارد دلار را به افراد و شرکت‌هایی که در خرید توییتر به او کمک مالی کرده‌اند بپردازد. این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی با ضرری ۲۷۰ میلیون دلاری روبه‌رو شد و از این رو حالا باید برای رفع این خسارت در اسرع وقت هزینه‌های خود را کاهش داده و کسب درآمد کند.

ایلان ماسک همچنین قصد دارد تا از روش‌های متفاوتی برای درآمدزایی استفاده کند. برای مثال، قرار است که هزینه‌ی اشتراک ماهانه‌ی توییتر بلو (Twitter Blue) به ۸ دلار افزایش پیدا کند. ماسک اعلام کرده که این سرویس به‌زودی ویژگی‌های جدیدی را دریافت خواهد کرد و کاربران آن علاوه بر مشاهده‌ی تبلیغات کمتر، امکان استفاده از ویدیوهای طولانی‌تر را در توییت‌های خود خواهند داشت.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید