فاش شد: گوگل روی توسعه سخت افزارهای اختصاصی خود سرمایه گذاری هنگفتی خواهد کرد - تکفارس 
فاش شد: گوگل روی توسعه سخت افزارهای اختصاصی خود سرمایه گذاری هنگفتی خواهد کرد - تکفارس 
فاش شد: گوگل روی توسعه سخت افزارهای اختصاصی خود سرمایه گذاری هنگفتی خواهد کرد - تکفارس 

فاش شد: گوگل روی توسعه سخت افزارهای اختصاصی خود سرمایه گذاری هنگفتی خواهد کرد

افشین نوری
۳ آبان ۱۴۰۱ - 10:49
گوگل

طبق اسنادی داخلی گوگل که به‌تازگی فاش شده است این شرکت‌ ظاهرا قصد سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی توسعه سخت‌افزارها دارد و به نظر می‌رسد مدیران گوگل می‌خواهند از بخش نرم‌افزار کمی فاصله بگیرند. 

در حال حاضر شرکت‌هایی مثل اپل و سامسونگ سهم بسیار بزرگی در بخش سخت‌افزار دارند در حالیکه گوگل همه تمرکز خود را روی اندروید گذاشته است و اخیرا نیز سری گوشی‌های پیکسل خود را روانه بازار کرده است که چندان مورد توجه مشتریان قرار نگرفته‌اند‌. حالا طبق اسناد داخلی گوگل ، به نظر می‌رسد ما به‌زودی شاهد تغییرات بزرگی در استراتژی این شرکت خواهیم بود. 

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل نیز معتقد است که این شرکت باید سخت‌افزارهای خودش را بسازد و در این بازار حرفی برای گفتن داشته باشد. شنیده‌ها حاکی از آن است که گوگل به‌تازگی واحد سخت‌افزار جدیدی تاسیس کرده است و در حال استخدام نیرو برای آن است‌. اگر این خبر صحت داشته باشد، گوگل می‌تواند امیدوار باشد که با توسعه سخت‌افزارهای اختصاصی خود، وابستگی‌اش به درآمدهای تبلیغاتی را کاهش دهد و سبد محصولات خود متنوع‌تر کند. ‌

مطالب مرتبط:

در همین راستا، گوگل ممکن است برای افزایش بازدهی این شرکت تعدادی از نیروهای قدیمی خود را تعدیل کند و به جای آن‌ها مهندسان بااستعداد و خلاق استخدام کند. گوگل حتی ممکن است برخی از کسب‌وکارهای خود را باهم ادغام کند. البته بخش نرم‌افزار نیز به قوت خود باقی خواهد ماند و شاید در این بخش نیز تغییر و تحولاتی صورت بگیرد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم گوگل برای رقابت با شرکت‌هایی مثل اپل و سامسونگ چه برنامه‌هایی در سر دارد. لازم به ذکر است که گوشی‌های پیکسل گوگل علیرغم تبلیغات فراوان نتپانسته‌اند فروش خوبی داشته باشند و در سال ۲۰۲۱ فقط ۴.۵ میلیون دستگاه از این گوشی‌ها فروش رفته بود‌ این در حالیست که میزان فروش گوشی‌های اپل و سامسونگ به‌ترتیب ۲۳۰ و ۲۷۵ میلیون دستکاه بوده است. همین یک مورد نشان می‌دهند که گوگل در بخش سخت‌افزار بسیار عقب افتاده است

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید