تراشه A16 اپل از ترکیب هسته های جدیدی بهره می برد - تکفارس 
تراشه A16 اپل از ترکیب هسته های جدیدی بهره می برد - تکفارس 
تراشه A16 اپل از ترکیب هسته های جدیدی بهره می برد - تکفارس 

تراشه A16 اپل از ترکیب هسته های جدیدی بهره می برد

مهدی حلوائی
۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - 13:38
اپل A16

اپل در تراشه‌ی جدید A16 از تعداد هسته‌های مشابه تراشه‌های موبایلی قبلی خود استفاده کرده است اما ظاهراً این هسته‌ها بر پایه‌ی معماری جدیدتر و بهتری طراحی شده‌اند.

مطالب مرتبط:

تراشه‌های موبایلی اپل از دو هسته‌ی قدرتمند و پرمصرف و چهار هسته‌ی کم‌مصرف بهره می‌برند و این موضوع برای تراشه‌ی A16 سری آیفون ۱۴ نیز صدق می‌کند. هرچند که این تراشه بر پایه‌ی معماری ۴ نانومتری شرکت TSMC طراحی شده است اما افشاگری با نام کاربری Longhorn در توییتر اعلام کرده است که هسته‌های پرمصرف این تراشه Everest نام داشته و هسته‌های کم‌مصرف آن نیز با نام Sawtooth شناخته می‌شوند.

اپل A16

برای مقایسه، تراشه‌ی A15 اپل از هسته‌های پرمصرف Avalanche و کم‌مصرف Blizzard بهره می‌بردند. تفاوت هسته‌های تراشه‌های A16 و A15 تنها در نام آن‌ها نبوده و فرکانس این تراشه‌ها نیز به‌ترتیب ۳.۴۶ و ۳.۲۳ گیگاهرتز است. همین موضوع علت اصلی عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای بهتر تراشه‌ی موبایلی جدید اپل در مقایسه با پرچمدار قبلی این شرکت است.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که تراشه‌ی گرافیکی گوشی‌های آیفون ۱۴ از چه هسته‌هایی بهره برده اما بررسی‌ها نشان داده‌اند که تعداد هسته‌های آن با تراشه‌ی گرافیکی گوشی‌های آیفون ۱۳ برابر است. انتظار می‌رود که در طی هفته‌های آینده جزئیات بیشتری از این تراشه‌ی گرافیکی منتشر شود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید