سامسونگ نشان تجاری یک سنسور دوربین ۴۵۰-۴۳۲ مگاپیکسلی را ثبت کرد - تکفارس 
سامسونگ نشان تجاری یک سنسور دوربین ۴۵۰-۴۳۲ مگاپیکسلی را ثبت کرد - تکفارس 
سامسونگ نشان تجاری یک سنسور دوربین ۴۵۰-۴۳۲ مگاپیکسلی را ثبت کرد - تکفارس 

سامسونگ نشان تجاری یک سنسور دوربین ۴۵۰-۴۳۲ مگاپیکسلی را ثبت کرد

افشین نوری
۵ مرداد ۱۴۰۱ - 08:45
گلکسی S22 اولترا

سامسونگ هم‌اکنون دارای دو سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی به نام‌های ISOCELL HP1 و ISOCELL HP3 است و ظاهرا سنسور اول قرار است در گوشی موتو X30 پرو استفاده شود. این گوشی احتمالا ۱۱ مرداد معرفی خواهد شد.

امروز وب سایت GalaxyClub فاش کرده است که‌ سامسونگ‌ یک‌ نشان تجاری به نام Hexa²Pixel ثبت کرده است که احتمالا اشاره به یک‌ سنسور دوربین قوی‌تر دارد.

همانطور که می‌دانید سامسونگ از سنسور دوربین ISOCELL HM3 با فناوری ترکیب پیکسلی ۹:۱ در گوشی گلکسی S22 اولترا استفاده کرده است که این فناوری منجر به تولید تصاویری با کیفیت بسیار بالا و‌ نویز کمتر می‌شد.‌‌

تصاویر ثبت شده توسط دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا در نهایت دارای رزولوشن بهبودیافته ۱۲ مگاپیکسل می‌شدند که از نظر کیفیت، تفاوت زیادی با تصاویر ثبت شده توسط یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی معمولی داشت.

سامسونگ

سنسورهای ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 و ISOCELL HP 3 هم از فناوری ترکیب پیکسلی ۱۶:۱ موسوم به Tetra²pixel RGB Bayer Pattern استفاده می‌کنند. حالا نشان تجاری جدید سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت روی یک فناوری ترکیب پیکسلی ۳۶:۱ کار می‌کند. 

از آنجائیکه تصاویر ایجاد شده بعد از فرایند ترکیب پیکسلی سامسونگ در محدوده ۱۲ تا ۱۲.۵ مگاپیکسل قرار دارند می‌توان نتیجه گرفت که سنسور دوربین آینده این شرکت دارای رزولوشن ۴۳۲ تا ۴۵۰ مگاپیکسل خواهد بود.

البته نشان تجاری جدید سامسونگ اشاره‌ای به رزولوشن سنسور نکرده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در هفته‌های آینده چه اطلاعات دیگری از این سنسور منتشر می‌شود.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید