شایعه: سامسونگ به احتمال زیاد گوشی گلکسی S22 FE را معرفی نخواهد کرد - تکفارس 
شایعه: سامسونگ به احتمال زیاد گوشی گلکسی S22 FE را معرفی نخواهد کرد - تکفارس 
شایعه: سامسونگ به احتمال زیاد گوشی گلکسی S22 FE را معرفی نخواهد کرد - تکفارس 

شایعه: سامسونگ به احتمال زیاد گوشی گلکسی S22 FE را معرفی نخواهد کرد

افشین نوری
۲۸ تیر ۱۴۰۱ - 15:52
گلکسی S22 FE

رسانه کره‌ای The Elec گزارش داده است که سامسونگ توسعه گوشی میان‌رده گلکسی S22 FE را کنسل کرده است. این اتفاق ظاهرا به خاطر کمبود تراشه و تقاضای زیاد برای گوشی گلکسی S22 اولترا رخ داده است.

شایعات قبلی نیز به احتمال معرفی نشدن گلکسی S22 FE اشاره کرده بودند و حالا علاقمندان این مدل باید به فکر خرید گوشی دیگری باشند. البته خیلی‌ها فکر می‌کردند که این ‌گوشی به‌خاطر تاخیر در عرضه گلکسی S21 FE دیرتر معرفی خواهد شد اما ظاهرا کمبود تراشه و مشکلات دیگری باعث لغو تولید این گوشی شده است.

از طرف دیگر، گوشی گلکسی S22 اولترا که از همان تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس که قرار بود در داخل S22 FE نیز استفاده شود بهره می‌‌برد فروش خوبی در بین مشتریان داشته است و به نظر می‌رسد سامسونگ راضی نیست میزان تولید این گو‌شی را به‌خاطر معرفی مدل FE کاهش دهد.

طبق گزارش‌های قبلی، ظاهرا سامسونگ قرار بود حدود ۳ میلیون دستگاه گوشی گلکسی S22 FE معرفی کند که حالا با توجه به گزارش رسانه‌ کره‌ای، این موضوع به‌کلی لغو شده است. سامسونگ تاکنون ۱۰ میلیون دستگاه گلکسی S22 اولترا فروخته است و همچنان تقاضا برای این گوشی وجود دارد. بنابراین به نظر می‌رسد سامسونگ ۳ میلیون تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس گلکی S22 FE را به این گوشی اختصاص خواهد داد.

ظاهرا موضوع کمبود تراشه باعث شده بود سامسونگ به فکر مذاکره با سایر شرکت‌های سازنده تراشه مثل مدیاتک شود و از یکی از تراشه‌های آن‌ها در گلکسی S22 FE استفاده کند، اما حالا می‌دانیم که این پروژه به نتیجه نرسیده است. البته این موضوع به معنای آن نیست که سامسونگ به‌کلی مدل FE را کنار خواهد گذاشت. بلکه انتظار می‌رود این شرکت سال آینده گوشی گلکسی S23 FE را با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ معرفی کند.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید