گوشی گلکسی S22 FE سامسونگ احتمالاً مجهز به یک تراشه مدیاتک خواهد برد - تکفارس 
گوشی گلکسی S22 FE سامسونگ احتمالاً مجهز به یک تراشه مدیاتک خواهد برد - تکفارس 
گوشی گلکسی S22 FE سامسونگ احتمالاً مجهز به یک تراشه مدیاتک خواهد برد - تکفارس 

گوشی گلکسی S22 FE سامسونگ احتمالاً مجهز به یک تراشه مدیاتک خواهد برد

افشین نوری
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - 14:22
گلکسی S22 FE

ما هم‌اکنون شاهد استفاده از تراشه‌های مدیاتک در داخلی گوشی‌های میان‌رده گلکسی A سامسونگ هستیم، اما این شرکت ممکن است در داخل گوشی‌های پرچمدار خود نیز به جای تراشه اگزینوس که ساخت خودش است از تراشه‌های مدیاتک استفاده کند.

اولین گوشی سامسونگ که احتمالا از تراشه مدیاتک استفاده خواهد کرد نسخه Fan Edition گلکسی S22 است که طبق شایعات در نیمه دوم امسال معرفی خواهد شد. در ادامه ممکن است برخی مدل‌های سری گلکسی S23 از این تراشه‌ها استفاده بکنند. به احتمال زیاد گوشی‌های مدل استاندارد گلکسی S23 و گلکسی S22 FE از این استراتژی پیروی خواهند کرد.‌

ما می‌دانیم که سامسونگ برای سری گلکسی S خود از تراشه‌های اگزینوس یا اسنپدراگون استفاده می‌کند. حالا مدیاتک نیز وارد این بازی خواهد شد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ بقیه مدل‌های سری گلکسی S23 را با چه تراشه‌ای معرفی خواهد کرد. تراشه‌های مدیاتک ارزان‌تر از تراشه‌های اسنپدراگون هستند و بنابراین استفاده از آن‌ها ممکن است منجر به کاهش قیمت گوشی‌های گلکسی S سامسونگ بشود.

مدیاتک هم‌اکنون حدود ۳۳ درصد از سهم بازار پردازنده موبایل را در اختیار دارد و بالاتر از کوالکام با ۳۰ درصد در جایگاه نخست جای دارد. تراشه اگزینوس سامسونگ فقط ۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و هنوز فاصله زیادی به دو تراشه فوق دارد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید