اپل تراشه M3 را در دست ساخت دارد - تکفارس 
اپل تراشه M3 را در دست ساخت دارد - تکفارس 
اپل تراشه M3 را در دست ساخت دارد - تکفارس 

اپل تراشه M3 را در دست ساخت دارد

مهدی حلوائی
۷ تیر ۱۴۰۱ - 17:22
تراشه M3

در حالی که اپل به‌تازگی تراشه‌ی پرچمدار M2 را معرفی و چند مک بوک مجهز به آن را به بازار عرضه کرده اما مارک گورمن (Mark Gurman)، تحلیل‌گر مشهور بلومبرگ، امروز در خبری اعلام کرد که این شرکت از همین حالا طراحی تراشه‌ی M3 را آغاز کرده است.

بر اساس گزارش گورمن، اپل از تراشه‌ی نسل بعدی M3 در مک بوک ایر ۱۳ اینچی (۱۵۱۳)، مک بوک ایر ۱۵ اینچی (۱۵۱۵)، نسخه‌ی جدید مک (۱۴۳۳) و نسخه‌ی ۱۲ اینچی مک بوک، که در حال حاضر در مراحل ابتدایی تولید قرار دارد، استفاده خواهد کرد. قرار است که تمامی دستگاه‌‌های یادشده در سال آینده‌ی میلادی به بازار عرضه شوند.

تراشه M3

انتظار می‌رود که اپل پیش از معرفی M3 از نسخه‌های قدرتمندتر تراشه‌‌ی M2 با نام‌های احتمالی M2 پرو، M2 مکس، M2 اولترا و M2 اکستریم رونمایی کند. گفته می‌شود که این شرکت ابتدا هدست واقعیت ترکیبی، نسخه‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو با تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس و همچنین نسخه‌ی جدید مک پرو با تراشه‌‌های M2 اولترا و M2 اکستریم را به بازار عرضه می‌کند.

در حال حاضر اطلاعاتی از مشخصات تراشه‌ی M3 در دسترس نیست اما احتمالاً این تراشه بر پایه‌ی فرآیند تولید شرکت TSMC طراحی خواهد شد. هر دو تراشه‌ی M1 و M2 بر اساس فرآیند ۵ نانومتری این شرکت تایوانی ساخته شده‌اند و در صورتی که M3 از فرآیند ۳ نانومتری این شرکت بهره ببرد، عملکرد و مصرف انرژی بسیار بهتری را نسبت به دو تراشه‌ی یادشده خواهد داشت.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید