مدیرعامل سابق گوگل: آمریکا رقابت در بخش تراشه را به کشورهای دیگر باخته است - تکفارس 
مدیرعامل سابق گوگل: آمریکا رقابت در بخش تراشه را به کشورهای دیگر باخته است - تکفارس 
مدیرعامل سابق گوگل: آمریکا رقابت در بخش تراشه را به کشورهای دیگر باخته است - تکفارس 

مدیرعامل سابق گوگل: آمریکا رقابت در بخش تراشه را به کشورهای دیگر باخته است

افشین نوری
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - 15:36
آمریکا تراشه

اریک اشمیت مدیرعامل سابق گوگل با انتشار یادداشتی گفته است که وضعیت آمریکا در زمینه تراشه بسیار نگران‌کننده است و همین وضعیت باعث شده تا این کشور دست به دامن شرکت‌های خارجی شود تا در داخل این کشور کارخانه احداث کنند.

اشمیت در یادداشت خود گفته است که چین هم‌اکنون با سرمایه‌گذاری زیاد در بخش تراشه به‌سرعت در حال پیشرفت است و به همین‌خاطر آمریکا باید سعی کند وابستگی خود را به سازندگان تراشه در کشورهای کره و تایوان کاهش دهد و روی پای خودش بایستد. از طرف دیگر، او گفته که دولت آمریکا باید شرکت‌های داخلی این کشور را برای طراحی و تولید پردازنده‌ها تشویق کند و از آن‌ها حمایت مالی نماید. 

به عقیده اشمیت، وابستگی آمریکا به تراشه شرکت‌های خارجی می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی این کشور باشد و  باید رقابت‌پذیری این کشور در بخش طراحی و تولید تراشه بهبود یابد تا این‌ کشور به یکی از قطب‌های اصلی این صنعت بسیار مهم و استراتژیک در دنیا تبدیل شود.  

آمریکا تراشه

در حال حاضر، دو شرکت سامسونگ و TSMC در حال ساخت کارخانه‌های ساخت تراشه در داخل آمریکا هستند ولی با وجود این، اشمیت می‌گوید که این اقدامات صرفا در حد برطرف کردن نیازهای ضروری این کشور هستند و در بلندمدت نمی‌تواند چندان موثر باشند.  

دولت آمریکا اخیرا بودجه‌ای برابر ۵۲ میلیارد دلار برای پشتیبانی از صنعت تراشه این کشور اختصاص داده است که هنوز به تصویب قانونگذاران آمریکایی نرسیده است. به نظر اشمیت، متخصصان آمریکایی باید به جای طراحی تراشه‌های بسیار پیشرفته‌تر، تمرکز خود را روی مدل‌های پرکاربرد بگذارند تا از این طریق بتوانند سهم آمریکا در بازار تراشه را افزایش دهند. 

حالا باید منتظر ماند و دید آمریکا برای توسعه صنعت تراشه خود چه برنامه‌های دارد و چگونه آن‌ها را پیاده‌سازی می‌کند. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید