جامع ترین راهنمای خرید گوشی هوشمند - تکفارس 
جامع ترین راهنمای خرید گوشی هوشمند - تکفارس 
جامع ترین راهنمای خرید گوشی هوشمند - تکفارس 

جامع ترین راهنمای خرید گوشی هوشمند

کسری نراقی
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - 11:02
جامع ترین راهنمای خرید گوشی هوشمند - تکفارس 

جامع ترین راهنمای خرید گوشی هوشمند را بخوانید

برند، قیمت یا مدل مهم‌ترین مؤلفه‌ها در خرید گوشی هوشمند نیستند. علیرغم اهمیت انکارناپذیر این معیارها، مؤلفه دیگری وجود دارد که باید آن را در اولویت قرار دهید. آن مؤلفه چیزی نیست جز انتظار شما از کارکرد گوشی موردنظرتان! خرید گوشی هوشمند باید در وهله اول با در نظر گرفتن نوع استفاده و انتظارات کاربری انجام شود. وقتی هدف از انتخاب گوشی مشخص باشد می‌توانید با مناسب‌ترین بودجه، بهترین گوشی را تهیه کنید. بهترین گوش، لزوماً گران‌ترین گوشی نیست؛ هر مدلی که با کمترین هزینه، عملکرد مورد انتظار را ارائه دهد می‌تواند بهترین گوشی برای شما باشد. بنابراین قبل از باز کردن صفحات متعدد و سردرگم شدن بین مدل‌های مختلف، بهتر است به یک سؤال اساسی جواب دهید: هدفتان از خرید گوشی چیست و می‌خواهید چه استفاده‌ای از آن داشته باشید؟ طبیعتاً برای این سؤال، پاسخ‌های متنوعی وجود دارد. بنابراین در ادامه تلاش می‌کنیم با توجه به نوع کاربری، به شما عزیزان در خرید بهترین مدل گوشی کمک کنیم.

خرید گوشی برای خانم‌ها

درست است که مدل یک گوشی را برخلاف محصولاتی مثل عطر و لباس، نمی‌توان به جنسیت خاصی نسبت داد؛ ولی باید بپذیریم که خانم‌ها، انتظارات و نیازهای کاربری خاصی دارند که بهتر است در خرید گوشی لحاظ شوند. این معیارها را می‌توان از سه جنبه‌ی طراحی، سخت‌افزاری و دوربین مورد بررسی قرار داد. خانم‌ها تحت هر شرایطی اهمیت خاصی برای ویژگی‌های ظاهری یک محصول قائل هستند. بنابراین در بحث خرید گوشی برای خانم‌ها نمی‌توانیم به خصوصیات ظاهری بی‌اعتنا باشیم. گوشی مناسب برای خانم‌ها باید علاوه بر طراحی زیبا و چشم‌نواز، خوش‌دست و ارگونومیک باشد. گوشی‌های باریک و ظریف، سبک‌تر هستند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها آسان‌تر است. در دست گرفتن گوشی، نباید حسِ بلند کردن یک وزنه‌ی کوچک را برای خانم‌ها تداعی کند! اغلب خانم‌ها در وهله اول، مدلی را می‌پسندند که کاربریِ آسان و بدون خستگی را برایشان امکان‌پذیر کند. خانم‌ها در خرید گوشی، معمولاً انتظارات سخت‌افزاریِ عجیب‌وغریبی ندارند. آن‌ها زیاد در بند اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین نیستند؛ در عوض، انتظارات دیگری دارند که یک گوشی خوب باید بتواند آن‌ها را برآورده کند. گوشی مناسب برای خانم‌ها باید تجربه مطلوبی را از تماشای فیلم، پخش موزیک، پیمایش در شبکه‌های اجتماعی و اجرای بازی‌های سبک خلق کند. بنابراین باید به سخت‌افزاری مجهز باشد که در انجام اموری از این قبیل، کم نیاورد. یکی دیگر از مهم‌ترین معیارها از نگاه خانم‌ها در خرید گوشی، کیفیت دوربین است. بانوان به عکاسی، مخصوصاً از نوع سلفی علاقه خاصی دارند. پس بسیار مهم است که مدل انتخابی در ثبت لحظات خاطره‌انگیز عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

با در نظر گرفتن معیارهای فوق، مدل‌های زیر گزینه‌های خوبی برای خرید گوشی زنانه هستند:

  • گوشی ۱۱ LITE NEشیائومی
  • گوشی Galaxy S22 سامسونگ
  • گوشی iPhon 13 Mini اپل
  • گوشی Redmi Note 11S شیائومی
  • گوشی Galaxy S21 FE سامسونگ
جامع ترین راهنمای خرید گوشی هوشمند - تکفارس 

خرید گوشی برای تولید محتوا

تولید محتوای تصویری دیگر نه‌ فقط یک تفریح و سرگرمی بلکه یک شغل و منبع درآمد است. اگر هدف اصلی شما از خرید گوشی، تولید محتوای تصویری باشد باید دوربین و سخت‌افزار را در اولویت قرار دهید. اساسی‌ترین خصوصیت یک گوشی مناسب برای تولید محتوا، توانایی آن در ثبت تصاویر و ضبط فیلم‌های باکیفیت است. کیفیت، مؤلفه‌ای بسیار مهم در جذابیت بصری محتوای تصویری بوده که مخاطبان را به تماشای آن ترغیب می‌کند. بخش مهمی از فرایند تولید محتوای تصویری به عملیات تدوین و ویرایش آن اختصاص دارد. این بدان معناست که اهمیت انجامِ روان امور پردازشی، کمتر از ضبط تصاویر باکیفیت نیست. بنابراین در خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا باید به توان سخت‌افزاری نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. گوشی انتخابی شما باید در کنار پردازنده قدرتمند، میزان حافظه مناسبی برای ذخیره فایل‌های تصویری داشته باشد. علاوه بر این، داشتن رم کافی برای مدیریت برنامه‌هایی که به‌طور هم‌زمان در پس‌زمینه باز هستند، اهمیت زیادی دارد.

با در نظر گرفتن معیارهای فوق، مدل‌های زیر گزینه‌های خوبی در خرید گوشی مناسب برای تولید محتوا هستند:

  • گوشی Galaxy A52s 5G سامسونگ
  • گوشی آیفون ۱۳ پرو
  • گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس
  • گوشی Galaxy S21 Ultra سامسونگ
  • گوشی Mi 11X Pro 5G شیائومی
  • Galaxy S22 Ultra

خرید گوشی برای بازی

گاهی ملاک اصلی در خرید گوشی، توانایی آن در اجرای بازی‌های مختلف است. قابلیتی که جذابیت بسیار زیادی برای کاربران دارد و معمولاً برای آقایان یک معیار مهم تلقی می‌شود. اغلب گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، از عهده اجرای بازی‌های سبک و بعضاً متوسط برمی‌آیند. ولی انتظارات یک گیمر حرفه‌ای از گوشی گیمینگ فراتر از این‌هاست. گیمرهای حرفه‌ای بخش عمده‌ای از زمانشان را صرف انجام بازی‌هایی مثل Call of Duty، Mortal Kombat، Fortnite و … می‌کنند که اجرای آن‌ها مستلزم انجام عملیات پردازشی سنگین است. بنابراین در خرید گوشی مناسب برای بازی، سخت‌افزار قدرتمند حرف اول و آخر را می‌زند. وجود نمایشگر مدرن با ابعاد مناسب و قابلیت‌های پیشرفته، یکی دیگر از الزامات یک گوشی گیمینگ مناسب است. در این زمینه، نرخ به‌روزآوری نمایشگر مهم‌ترین معیاری است که باید آن را مدنظر قرار دهید. بالا بودن این شاخص موجب می‌شود حین اجرای بازی، با مشکلاتی مثل لگ روبرو نشوید و فرمان‌های لمسی با حداکثر سرعت عملی شوند. اگر به دنبال یک تجربه بصری ایده‌آل از بازی کردن هستید حتماً مدلی را انتخاب کنید که حداقل نرخ به‌روزآوری نمایشگر آن ۹۰ باشد. باتری هم معیار مهم دیگری است که جهت تأمین انرژی لازم برای اجرای بازی‌ها باید ظرفیت و دوام مناسبی داشته باشد. با در نظر گرفتن معیارهای فوق، مدل‌های زیر گزینه‌های خوبی برای خرید گوشی مناسب بازی هستند:

  • گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس
  • گوشی Galaxy Note20 Ultra سامسونگ
  • گوشی Galaxy S22 Plus سامسونگ
  • گوشی Galaxy M62سامسونگ
  • گوشی Poco X3 Pro شیائومی
  • گوشی Galaxy a52 سامسونگ
  • گوشی mi 11شیائومی

جامع ترین راهنمای خرید گوشی هوشمند - تکفارس 

خرید گوشی برای فیلم دیدن

به‌عنوان یک بیننده فیلم چه انتظاری از پرده سینما دارید؟ طبیعتاً پرده‌ای که فیلم روی آن به نمایش درمی‌آید باید وسعت و اندازه مناسبی داشته باشد. علاوه بر این فیلم باید با بهترین کیفیت ممکن و همین‌طور با صدای مناسب برایتان پخش شود. در خرید گوشی برای فیلم دیدن هم دقیقاً باید به همین معیارها توجه کنید. بنابراین باید به دنبال مدلی باشید که در هر شرایطی فیلم دیدن در یک «مینی سینمای» شخصی را برایتان امکان‌پذیر کند. اغلب طرفداران فیلم، صفحه‌نمایش بزرگ را مهم‌ترین ویژگی یک گوشی می‌دانند. البته بهتر است توجهتان صرفاً به ابعاد نمایشگر معطوف نباشد. وضوح خوب، نرخ به‌روزآوری بالا و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید، لذت تماشای فیلم را دوچندان می‌کند. اگر هم به تماشای فیلم در روز و فضای باز عادت دارید، حتماً مدلی را انتخاب کنید که میزان روشنایی نمایشگر آن مناسب (حداقل ۵۰۰ نیت) باشد. باتری، هرچند با تجربه بصری شما از فیلم دیدن ارتباط مستقیمی ندارد؛ ولی اتمام سریع شارژ آن می‌تواند برای یک «فیلم باز» حرفه‌ای غم بزرگی باشد! پس بهتر است مدلی را انتخاب کنید که از نظر ظرفیت و دوام باتری هم عملکرد قابل قبولی ارائه دهد.

مدل‌های زیر گزینه‌های خوبی برای خرید گوشی مناسب فیلم هستند:

  • گوشی Galaxy S21 Ultra سامسونگ
  • گوشی Mi 11 Ultra شیائومی
  • گوشی Z Fold 3 سامسونگ
  • گوشی Galaxy A72 سامسونگ
  • گوشی iPhone 12 Pro Max اپل
  • گوشی‌های Galaxy A52 سامسونگ
جامع ترین راهنمای خرید گوشی هوشمند - تکفارس 

سخن آخر

امیدواریم این راهنمای مختصر، سرنخ خوبی را در خرید گوشی به دستتان داده باشد. مجدداً تأکید می‌کنیم که همه چیز حول محور نیازها و انتظارات شما می‌چرخد. پس همواره ابتدا نیازهای کاربری خود را بسنجید و با در نظر گرفتن اولویت‌ها نسبت به خرید بهترین گوشی از فروشگاه اینترنتی بالاکا اقدام کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید