فناوری در خدمت جوانسازی و زیبایی پوست صورت - تکفارس 
فناوری در خدمت جوانسازی و زیبایی پوست صورت - تکفارس 

فناوری در خدمت جوانسازی و زیبایی پوست صورت

کسری نراقی
۲ تیر ۱۴۰۱ - 11:00
فناوری در خدمت جوانسازی و زیبایی پوست صورت - تکفارس 

صنعت زیبایی بازه گسترده ای از محصولات رژ لب و سایه چشم گرفته تا محصولات زیرسازی پوست را در بر می گیرد. پوست افراد مختلف ویژگی های متفاوتی دارد و به همین دلیل باید فاکتورهای متفاوتی را قبل از انتخاب محصول آرایشی در نظر بگیرید. مطمئنا خیلی از شما با من هم نظرید که امتحان کردن روش های جدیدی که ظاهر جدیدی برایتان ایجاد می ‌کند، خیلی جالب و جذاب است. اما قبل از شروع استفاده از وسایل آرایشی جدید باید بیشتر درباره آنها بدانید در غیر اینصورت هزینه تحقیقات کم روی آنها را با پوستتان باید بدهید. در این پست، می خواهیم درباره نقش فناوری در صنعت آرایش و زیبایی با هم صحبت کنیم.

آرایش مجازی

فناوری در خدمت جوانسازی و زیبایی پوست صورت - تکفارس 

نرم افزارهای آرایش مجازی یک فناوری جدید برای کمک به خریداران اولیه و اجرای یک تجربه مجازی از لوازم آرایشی مختلف است. در اینجا از یک اپلیکیشن و آینه های واقعیت افزوده برای کمک به کاربر در شبیه سازی ظاهر نهایی مو و آرایش استفاده می‌ شود. کاربر در این حالت می تواند هر شکل و محصولی که دلش می خواهد را بدون هرگونه تبعات امتحان کند. در واقع واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) به کاربر کمک می‌ کند که بداند که اگر ناخنش را به شکل خاصی دربیاورد، کانتورینگ و زاویه سازی صورت کند و یا از فیلرهای گونه استفاده کند، چه شکلی خواهد شد. برای استفاده از اپلیکیشن آرایش مجازی، یک عکس از صورتتان می گیرید و آن را به یک مشاور زیبایی مجازی ارسال می کنید و نتیجه کار (به کارگیری بهترین ترکیب لوازم آرایشی روی صورتتان) را بعد از چند ثانیه دریافت کنید.

آرایش شخصی سازی شده

فناوری در خدمت جوانسازی و زیبایی پوست صورت - تکفارس 

فناوری های جدید به کاربران اجازه داده تا در خانه و با استفاده از پرینتر سه بعدی آرایشی، خودشان را آرایش کنند یا اقدام به بزرگ کردن لب های خود به شکل دلخواهشان نمایند. کاربر می تواند به کمک پرینتر سه بعدی آرایشی، هر رنگ و شکلی که مد نظرش باشد را بدون خطا به دست آورد و نتیجه آن را مشاهده کند. با استفاده از این فناوری کسانی که از فرم لب های خود رضایت نداشتند و خواهان لب هایی شبیه عروسک توسط ژل های تزریقی بودند، با این روش آزمایش کردند که آیا لب های عروسکی به آنها می آید یا خیر. این تست باعث شد تا عده زیادی از خانم ها هزینه های گزافی برای تزریق ژل لب نپردازند.

فناوری چطور می تواند به ایجاد داده برای شرکت های حوزه زیبایی کمک کند؟ 

فناوری توانسته به شرکت های کوچک و بزرگ حوزه زیبایی مانند شرکت های تولید کننده انواع بوتاکس(دیسپورت و مسپورت)، انواع ژل های تزریقی برای داشتن لب های فانتزی، انواع فیلرهای بینی و… در جمع آوری، دسته بندی و مقایسه اطلاعات مرتبط با مشتریانشان کمک کند که بخش بسیار مهمی از صنعت زیبایی محسوب می ‌شود. باید بدانید که با توجه به شخصی بودن اطلاعات محصولات زیبایی و سلیقه مشتریان، هزینه و زمان لازم برای جمع آوری اطلاعات رفتار مشتریان در حوزه زیبایی می تواند بسیار بالا باشد. شرکت های حوزه فناوری با جمع آوری داده برای شرکتهای تولید محصولات آرایشی، این مشکل را حل کرده اند. اکثر شرکتهای حوزه جمع آوری داده، به ازای وعده قرعه کشی محصولات آرایشی در میان کاربران، از آنها می خواهد که اطلاعات شخصی خود را در قالب پرسش نامه هایی پر کنند. اطلاعات جرئی مشتریان که از پرسش نامه ها جمع آوری می‌شود، به شرکت ها در تعیین بازارهای جدید و توسعه بازارهای موجود کمک می ‌کند.

تشک هایی که بر پوستتان تاثیر می گذارند.

فناوری باعث شده که بتوان تشک و ملحفه رختخوابتان را از موادی تهیه کرد که به هموارتر شدن پوست کمک کند. لوازم خواب SkinGlow، برندی است که از موادی مانند یونهای مس در بافت ملحفه و روبالشی استفاده می‌کند و این موضوع به کاهش چین و چروک ریز پوست کمک می‌کند. با تماس میان رطوبت پوست و لوازم خواب SkinGlow، یونهای مس آزاد می شوند. یک مطالعه مستقل نشان داده که کاهش چین و چروک پوست افرادی که از لوازم خواب SkinGlow استفاده می کنند در مقایسه با دیگران بسیار چشمگیر بوده است و دلیل این مساله هم، نقش یون های مس در افزایش کلاژن سازی پوست است.

ضبط ویدیوهای نحوه آرایش

امروزه میکاپ آرتیست ها به کمک ابزارهای مختلف اقدام به ضبط ویدیوی جلسه آرایش می کنند و می توانند آن را برای مشتریانشان ارسال کنند. در اینصورت مشتریان نیز می توانند گام به گام از آرایشگر تقلید کرده و اقدام به آرایش صورت خود کنند و حتی با روش های آرایش و محصولات آرایشی استفاده شده توسط آرایشگر نیز آشنا شوند. اکثر آرایشگران سعی می کنند از محصولاتی در آرایش صورتشان استفاده کننده که به سادگی در دسترس مشتریانشان هم قرار داشته باشد تا آنها هم بتوانند همه کارهای اجرا شده را انجام دهند.

جایگاههای فروش خودکار

امروزه دستگاه های فروش خودکار طیف وسیعی از وسایل از طعمه ماهی گرفته تا شکلات و نوشابه را در خود جای داده و محصولات آرایشی هم از این قاعده مستثنی نیست. در صفحات لمسی دستگاه های فروش خودکار می توانید اطلاعات مرتبط با محصول و همینطور ویدئوهایی درباره محصولات مختلفی که در دستگاه وجود دارند را ببینید.

به طور کلی فناوری تنها چیزی است که در کنار ارائه یک تجربه کاملا جدید از برند، فروش الکترونیکی محصولات آرایشی را نیز در خود جای می دهد و می تواند همه این مسائل را در کنار هم مدیریت کند. فناوری هایی مثل پرینت سه بعدی به کاربرانش امکان تولید، سفارشی سازی و اجرای آرایش روی پوست و ناخن را می دهد.

نقش رسانه های اجتماعی در رشد صنعت زیبایی

فناوری در خدمت جوانسازی و زیبایی پوست صورت - تکفارس 

تاثیر فناوری بر صنعت زیبایی، چه از لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری و کاربردی مشخص است اما روشن ترین تاثیر فناوری بر صنعت زیبایی، حضور رسانه های اجتماعی است. استفاده از رسانه های اجتماعی و امکان ارائه بررسی های بی طرفانه از محصولات آرایشی (که به صورت رایگان یا خریداری شده توسط حامی مالی تهیه می شود) قدرت بی سابقه ای به برندها در اثرگذاری روی کاربرانشان را داده است.

سادگی استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام باعث شده که برندها از این مزایا استفاده کرده و به صحنه ای برای معرفی فعال محصولاتشان تبدیل شوند. اینفلوئنسرها معمولا با فالورهای زیادشان شناخته می شوند و چیزهایی مثل فیلرهای تزریقی را با عنوان های لب هایی طبیعی با تزریق ژل، موهایی پرپشت با مزوتراپی مو، لب هایی شبیه عروسک های روسی، رژ لب دائمی با تاتو و… را با گرفتن هزینه های بسیاری از برندهای انجام دهنده خدمات زیبایی، تبلیغ می نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.