هزینه هایفوتراپی: چه عواملی بر قیمت آن تاثیر می گذارد؟ - تکفارس 
هزینه هایفوتراپی: چه عواملی بر قیمت آن تاثیر می گذارد؟ - تکفارس 

هزینه هایفوتراپی: چه عواملی بر قیمت آن تاثیر می گذارد؟

کسری نراقی
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - 02:03
هزینه هایفوتراپی: چه عواملی بر قیمت آن تاثیر می گذارد؟ - تکفارس 

استفاده از اولتراسوند متمرکز شدت یافته، روشی است که می ‌تواند اعماق مختلف پوست را تحت تأثیر قرار داده و باعث سفت شدن پوست و فرم دادن به بدن شود. ابزار غیرتهاجمی استفاده شده در این روش، لایه‌های عمقی پوست را هدف قرار می‌دهند تا باعث بهبود ساخت کلاژن جدید شوند. این روش معمولاً هایفوتراپی نامیده می‌شود چون سریع و قابل تحمل است و نیازی به استراحت ندارد. این روش درمانی در سال ۲۰۱۴ توسط سازمان غذا و دارو آمریکا برای رفع چین و چروک و جوانسازی تایید شد و پس از آن متقاصیان زیادی خواهان انجام این روش شدند.

هایفوتراپی چیست؟

در هایفوتراپی از اولتراسوند برای تولید گرما در اعماق پوست استفاده می‌شود. این گرما باعث آسیب به سلول‌های مورد نظر شده و منجر به تلاش بدن برای ترمیم این سلول‌ها می‌شود. برای این منظور، بدن کلاژن بیشتری تولید می‌کند تا به رشد سلول‌ها کمک کند. کلاژن، ساختاری در پوست است که باعث می‌شود پوست حالت ارتجاعی داشته و سفت باشد.

هایفو (HIFU) می‌ تواند:

نوع اولتراسوندی که در این روش استفاده می‌شود، با اولتراسوندی که پزشکان برای تصویربرداری پزشکی از آن استفاده می‌کنند تفاوت دارد. در هایفو از امواج پرانرژی برای هدف قرار دادن نواحی خاصی از بدن استفاده می‌شود. همچنین متخصصین از هایفو برای درمان تومورها استفاده می‌کنند که جلسات آن طولانی‌تر و امواج آن شدیدتر هستند و این کار بیش از ۳ساعت در داخل اسکنر ام‌آرآی (MRI) انجام خواهد شد.

مزایای استفاده از اولتراسوند متمرکز شدت یافته چیست (HIFU)؟

هزینه هایفوتراپی: چه عواملی بر قیمت آن تاثیر می گذارد؟ - تکفارس 

هایفوتراپی و انواع روش های غیرجراحی لیفت صورت در سال‌های اخیر رایج‌تر شده‌اند. تعداد عمل‌های انجام شده در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، ۶۴.۸% افزایش داشته است.

هایفو مزایای زیبایی فراوانی دارد که عبارتند از:

  • کاهش چروک‌ها
  • سفت کردن شلی پوست گردن (گاهی اوقات گردن بوقلمونی نامیده می‌شود)
  • لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
  • برجسته کردن خط فک و زاویه سازی آن
  • سفت کردن دکلته
  • صاف کردن سطح پوست

نتایج تحقیقات دلگرم کننده هستند. تحقیقی در سال ۲۰۱۷ بر روی ۳۲ فرد کره‌ای انجام شد که نشان داد هایفو (HIFU) باعث بهبود حالت ارتجاعی پوست گونه‌ها، زیر شکم و ران‌ها بعد از ۱۲هفته خواهد شد.

در تحقیق گسترده‌تری که بر روی ۹۳نفر انجام شد نشان داده شد که ۶۶% افرادی که با هایفو درمان شده‌اند، بعد از ۹۰روز شاهد بهبود ظاهر صورت و گردن بوده‌اند.

عوامل مؤثر بر هزینه‌ هایفوتراپی

عوامل زیر هزینه‌ی هایفوتراپی را تحت تأثیر قرار می‌دهند:

ناحیه‌ تحت درمان

هزینه هایفوتراپی: چه عواملی بر قیمت آن تاثیر می گذارد؟ - تکفارس 

این درمان می‌تواند نواحی مختلفی از بدن را هدف قرار دهد و پوست قسمت‌های مختلف بدن را سفت ‌تر کند.

وسعت نواحی تحت درمان روی هزینه‌ی هایفوتراپی تأثیر گذار خواهد بود برای مثال هر چه ناحیه تحت درمان کوچکتر باشد، هزینه کمتری برای انجام هایفوتراپی پرداخته می شود.(منبع: مقاله هزینه هایفوتراپی سایت لیا کلینیک)

تعداد جلسات

پروتکل‌های استانداردی برای تعداد شات‌های مجاز هایفو مربوط به نواحی مختلف صورت وجود دارند.

نکته: تعداد شات‌های هایفو را بپرسید. یک پزشک ماهر و مجرب می‌تواند بر اساس آنالیز صورتتان تعداد شات‌های مورد نیاز شما را بگوید. اگر افتادگی پوستتان شدید باشد، شات‌های هایفو بیشتری لازم خواهید داشت که باعث گران‌تر شدن درمان شما خواهد شد.

توجه: مقایسه‌ی تعداد شات‌های کلینیک‌های مختلف زمانی کاربردی خواهد بود که این کلینیک‌ها از برند هایفو مشابهی استفاده کنند. 

توانایی و تخصص پزشک

مهارت پزشک روی مؤثر بودن درمان هایفو (HIFU) تأثیر دارد. پزشکان ماهر و مجرب و از روش‌هایی مانند استفاده از بردار کمک می‌گیرند تا بهترین نتایج حاصل شود. این روش‌های تخصصی حاصل سال‌ها کسب دانش و تجربه هستند. طبیعتاً درمان با هایفو توسط یک پزشک متخصص گران‌تر خواهد بود.

تجهیزات

اگرچه اولترا (Ulthera) و اولترافورمر (Ultraformer) هر دو دستگاه‌های هایفوتراپی هستند اما اولترا کمی گران‌تر است.

موقعیت جغرافیایی کلینیک

هزینه‌ی این درمان تحت تأثیر کشور، شهر و منطقه‌ای که کلینیک در آن قرار دارد نیز می‌باشد. موقعیت جغرافیایی کلینیک بسیار مهم است.

هزینه‌ مشاوره

مشاوره قبل از هایفوتراپی ضروری است. قیمت‌های لیست شده برای درمان هایفو معمولاً شامل هزینه‌ی مشاوره نیستند.

میزان مراقبت

نوع تجهیزات استفاده شده، مقدمات، کارکنان و موقعیت جغرافیایی کلینیک، مشخص کننده‌ی سطح کلینیک هستند. هرچه سطح کلینیک بالاتر باشد، قیمت خدمات کلینیک هم بالاتر خواهد بود.

هزینه‌ درمان هایفو چقدر است؟

هزینه‌ی هایفوتراپی به نوع هایفو و اهداف هایفو بستگی دارد. توصیه می‌شود که به منظور کسب اطلاعات و دریافت مشاوره برای اتخاذ تصمیمی آگاهانه و درست، به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

چه زمانی می‌توانید نتایج را ببینید؟

نتایج درمان با اولتراسوند متمرکز شدت یافته (HIFU)، شش ماه بعد از شروع درمان مشخص خواهند شد. هایفو با استفاده از امواج اولتراسوند (فراصوت) لایه‌های پوست را از زیر تحت تأثیر قرار می‌دهد. هایفوتراپی نتایج ماندگاری به دنبال خواهد داشت که بیش از ۴سال ماندگار هستند.

آیا هایفوتراپی به‌ صرفه است؟

این تصمیمی است که شما باید با متخصص پوستتان بگیرید. متخصص پوست، شما را معاینه خواهد کرد و سؤالاتی خواهد پرسید تا مطمئن شود که شما کاندید مناسبی برای هایفوتراپی هستید. پس از آن شما باید مزایا و معایب هایفوتراپی را بسنجید و ببینید که آیا این درمان برای شما مناسب است یا خیر. حتماً در زمان تصمیم‌گیری قیمت هایفوتراپی و عوامل مؤثر بر این قیمت را بپرسید.

با این وجود برای پاسخ به این سؤال در زمینه‌ی هایفوتراپی، باید بزرگترین متغیر را در نظر بگیرید که همان شخص شما و پوست شما می‌باشد. میزان هیدراته بودن شما، پاسخ‌های ایمنی بدنتان، تولید سیتوکینز، ساخت کلاژن و تناوب درمان‌ها همه و همه عوامل مؤثری در نتیجه‌ی درمان هستند.

اگر می‌خواهید که ساختار صورتتان تغییر کند و اگر می‌خواهید که پوست ضخیم را فوراً لیفت کنید و پیشانی صافی داشته باشید، درمان هایفو مناسب نخواهد بود چون ناامید خواهید شد زیرا هیچ درمان غیرجراحی نمی‌تواند این کارها را انجام دهد. پس انتظارات شما خیلی زیاد است. اگر می‌خواهید روند طبیعی تولید کلاژن را تحریک کنید و قسمت‌هایی را خیلی طبیعی لیفت و سفت کنید و می‌توانید ۶-۱۲ ماه تحت این درمان باشید، پس بله، این صرف وقت و هزینه، به‌صرفه خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.