تراشه نسل بعدی سامسونگ بر پایه فرآیند تولید ۳ نانومتری طراحی می شود - تکفارس 
تراشه نسل بعدی سامسونگ بر پایه فرآیند تولید ۳ نانومتری طراحی می شود - تکفارس 
تراشه نسل بعدی سامسونگ بر پایه فرآیند تولید ۳ نانومتری طراحی می شود - تکفارس 

تراشه نسل بعدی سامسونگ بر پایه فرآیند تولید ۳ نانومتری طراحی می شود

مهدی حلوائی
۷ خرداد ۱۴۰۱ - 08:38
سامسونگ اگزینوس

گمانه‌زنی‌های اخیر به تلاش سامسونگ برای ساخت تراشه‌ی موبایلی نسل بعدی خود اشاره داشته‌اند و حالا امروز نیز گزارشی منتشر شده که نام رمز این تراشه‌ و همچنین شماره مدل آن را فاش کرده است.

بر اساس گزارش رولند کوانت (Roland Quandt)، افشاگر مشهور، تراشه‌ی موبایلی نسل بعدی سامسونگ با نام رمز کوادرا (Quadra) شناخته شده و جانشین تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ خواهد بود. هر چند که در حال حاضر اطلاعاتی از مشخصات این تراشه در دسترس نیست اما گفته می‌شود که این تراشه احتمالاً با نام اگزینوس ۲۳۰۰ معرفی خواهد شد.

رواند کوانت همچنین اعلام کرده است که این تراشه بر پایه‌ی فرآیند تولید ۳ نانومتری طراحی خواهد شد و از هسته‌های Cortex شرکت آرم بهره خواهد برد. اگزینوس ۲۳۰۰ همچنین به گرافیک جدید Xclipse مجهز خواهد شد که از آن در تراشه‌های گرافیکی جدید ای ام دی نیز استفاده شده است. گفته می‌شود که تولید انبوه این تراشه از اواخر سال جاری آغاز می‌شود.

بر اساس گمانه‌زنی‌های قبلی، سامسونگ در گوشی‌های جدید سری گلکسی S از تراشه‌های اگزینوس استفاده نخواهد کرد چرا که این تراشه‌ها عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به سری اسنپدراگون شرکت کوالکام داشته‌اند. به‌نظر می‌رسد که این غول فناوی کره‌ای در نظر دارد تا تراشه‌ی جدیدی را برای سری گلکسی S25 طراحی کند که مشکلات سری اگزینوس را نداشته باشد.

نظر شما در مورد تراشه‌ی های موبایلی شرکت سامسونگ چیست؟ به‌نظر شما آیا تراشه‌های جدید این شرکت توان رقابت با پردازنده‌های اسنپدراگون را خواهند داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید