ایلان ماسک به خاطر افشای اطلاعات محرمانه توییتر مورد انتقاد قرار گرفت - تکفارس 
ایلان ماسک به خاطر افشای اطلاعات محرمانه توییتر مورد انتقاد قرار گرفت - تکفارس 
ایلان ماسک به خاطر افشای اطلاعات محرمانه توییتر مورد انتقاد قرار گرفت - تکفارس 

ایلان ماسک به خاطر افشای اطلاعات محرمانه توییتر مورد انتقاد قرار گرفت

افشین نوری
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:21
ایلان ماسک

ایلان ماسک روز جمعه با انتشار توییتی اعلام کردکه فعلا خرید توییتر را متوقف می‌کند. ماسک این تصمیم را ظاهرا بعد از آن گرفته که مشخص شده تعداد کاربران فیک توییتر بیشتر از ۵ درصد است و همین موضوع باعث کاهش ارزش این شرکت خواهد شد.

پاراگ آگراوال در واکنش به این ادعای ماسک گفت که توییتر برای هر سناریویی آماده است. ماسک گفته است که برای اثبات این موضوع از تیم خود خواسته است تا به‌طور رندوم ۱۰۰ فالوور را تست کنند. اما موضوعی که در این وسط وجود دارد این است که ماسک در توییت دیگری برخی از اطلاعات محرمانه توییتر را منتشر کرده و همین موضوع باعث شده تا توییتر طبق توافق‌نامه عدم افشا (NDA) از ماسک شکایت کند. ماسک در توییت خود گفته است:

من به این خاطر عدد ۱۰۰ را به‌عنوان جامعه آماری خود انتخاب کردم چونکه توییتر برای محاسبه تعداد کاربران فیک خود از این روش استفاده کرده است.

افشای این اطلاعات باعث شده تا تیم حقوقی توییتر دست به کار شود و علیه ماسک شکایت کنند. ماسک در توییت دیگری نیز گفته است که “رفتار شما با استفاده از الگوریتم‌های توییتر دستکاری می‌شود بطوریکه شما متوجه آن نمی‌شوید.”

این توییت ماسک باعث شد تا جک دورسی مدیرعامل سابق توییتر نسبت به آن واکنش نشان دهد و با انتشار توییتی نوشت: “این الگوزگریتم‌ها برای این متظور هستند که زمان شما را مدیریت کنند و توییتر به‌دنبال دستکاری رفتار کاربران خود نیست.”

در هر حال، به نظر می‌رسد که ماسک عملا در حال فاش کردن بسیاری از اطلاعات محرمانه توییتر است و این موضوع به مذاق مدیران این شرکت خوش نیامده است.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید