خرید توییتر برای بررسی تعداد حساب های جعلی متوقف می شود - تکفارس 
خرید توییتر برای بررسی تعداد حساب های جعلی متوقف می شود - تکفارس 
خرید توییتر برای بررسی تعداد حساب های جعلی متوقف می شود - تکفارس 

خرید توییتر برای بررسی تعداد حساب های جعلی متوقف می شود

مهدی ملکی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 15:49
ایلان ماسک

ایلان ماسک پس از انتشار گزارش توییتر مبنی بر این که کمتر از ۵ درصد از حساب‌های این شبکه اجتماعی جعلی یا اسپم هستند، با انتشار یک توییت اعلام کرد برای بررسی این موضوع، خرید توییتر متوقف می‌شود.

ایلان ماسک که مدتی پیش پیشنهادی ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید این شبکه اجتماعی ارائه داد، اخیراً با اشاره به گزارش مذکور، گفته است که قصد دارد محاسبات توییتر را بررسی کند. در زمان نگارش این مقاله،‌ سهام توییتر و تسلا به ترتیب ۱۹ و ۵ درصد کاهش پیدا کرده‌اند.

توییتر در گزارش رسمی خود تایید کرده بود که مقدار حساب‌های جعلی تقریبی هستند، بنابراین شاید آمار و ارقام بیشتر از عدد ذکر شده باشد. توییتر در گذشته مشکلات آماری زیادی داشته است.

مدتی پیش خود این شبکه اجتماعی گزارش کرد که برای سه سال متوالی، مقدار کاربران فعال را ناخواسته، بیشتر گزارش کرده است. به خاطر این اشتباه،‌ توییتر هر سه‌ماهه، بیش از ۱.۹ میلیون نفر کاربر اضافه را در گزارش کاربران فعال خود جای می‌داده است.

این خطا به دلیل شمارش غیرعمدی تعداد حساب‌هایی که به یک کاربر تعلق داشته ولی حتی فعال نبوده‌اند، رخ داده است. اشتباه یاد شده از سه ماهه اول ۲۰۱۹ تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ میلادی ادامه داشته است.

جالب است بدانید این اولین باری نیست که چنین اتفاقی برای توییتر رخ می‌دهد. توییتر همچنین در سال ۲۰۱۷ متوجه شد به مدت سه سال، ۱ الی ۲ میلیون کاربر بیشتری را در میان کاربران فعال ماهانه‌اش گزارش کرده است.

البته آمار صحیح شرایط را چندان تغییر نمی‌دهند. توییتر اکنون روزانه ۲۲۹ میلیون کاربر فعال دارد که حدود ۱۰ میلیون بیشتر از آمار آخرین سه ماهه‌ای محسوب می‌شود که اشتباه در آن رخ داده است. توییتر در گزارش آخر خود به از دست دادن سود عملیاتی ۱۲۸ میلیون دلاری از درآمد ۱.۲ میلیارد دلاری سه ماهه آخر خود اشاره کرده است. از طرفی توییتر دلیل افزایش درآمد سالانه ۱۶ درصدی شرکت را جریان‌های مرتبط به جنگ اوکراین می‌داند.

ایلان ماسک پیش از ارائه پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید توییتر در همین زمینه دست به انتقاد زده بود. ماسک اهداف اصلی خود در خرید توییتر را بهبود این سرویس،‌ افزایش آزادی بیان و همچنین، منبع باز کردن الگوریتم آن ذکر کرده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید