اپل در سری آیفون ۱۵ از درگاه USB-C استفاده خواهد کرد - تکفارس 
اپل در سری آیفون ۱۵ از درگاه USB-C استفاده خواهد کرد - تکفارس 
اپل در سری آیفون ۱۵ از درگاه USB-C استفاده خواهد کرد - تکفارس 

اپل در سری آیفون ۱۵ از درگاه USB-C استفاده خواهد کرد

مهدی حلوائی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 19:33
آیفون 15 USB-C

درگاه لایتنینگ بدون شک یکی از ابداعات برتری بود که در سال ۲۰۱۲ برای گوشی‌‌ آیفون ۵ معرفی شد اما دو سال بعد فناوری جدیدی با نام USB-C در دسترس قرار گرفت که از بسیاری جهات نسبت به درگاه لایتنینگ برتری داشت.

ویژگی‌های متعدد USB-C باعث شد تا بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند به استفاده از این فناوری روی بیاورند اما اپل تصمیم گرفت تا کماکان در گوشی‌های بعدی خود از درگاه لایتنینگ استفاده کند. حالا مینگ چی کو، تحلیل‌گر مشهور، در توییتر اعلام کرده است که اپل سرانجام در گوشی‌های سری آیفون ۱۵ درگاه USB-C را جایگزین درگاه لایتنینگ می‌کند.

در حال حاضر هنوز نمی‌توان جایگزینی درگاه لایتنینگ توسط USB-C در گوشی‌های آیفون ۱۵ را به‌طور کامل تایید کرد اما از آن‌جایی که اپل اخیراً برای استفاده از این درگاه در گوشی‌های خود فشار زیادی را از سوی اتحادیه‌ی اروپا متحمل شده است، انتظار می‌رود که چنین موضوعی به وقوع بپیوندد. اتحادیه‌ی اروپا در نظر دارد تا با حذف درگاه لایتنینگ از گوشی‌های آیفون، سیستمی یکپارچه را برای شارژ گوشی‌های هوشمند ایجاد کند.

نظر شما در مورد درگاه لاتنینگ چیست؟ آیا شما نیز با حذف این درگاه از گوشی‌های آیفون موافقید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید