سامسونگ توسعه فناوری ۶G را آغاز کرد؛ سرعت ۵۰ برابر بیشتر نسبت به ۵G - تکفارس 
سامسونگ توسعه فناوری ۶G را آغاز کرد؛ سرعت ۵۰ برابر بیشتر نسبت به ۵G - تکفارس 
سامسونگ توسعه فناوری ۶G را آغاز کرد؛ سرعت ۵۰ برابر بیشتر نسبت به ۵G - تکفارس 

سامسونگ توسعه فناوری ۶G را آغاز کرد؛ سرعت ۵۰ برابر بیشتر نسبت به ۵G

مهدی حلوائی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 17:27
فناوری 6G

کمپانی سامسونگ الکترونیکس به‌تازگی جزئیاتی از استاندارد نسل بعدی ۶G خود را به اشتراک گذاشت. سونگ هیون چوی (Sunghyun Choi)، نایب رئیس اجرایی و رئیس مرکز تحقیقات ارتباطات پیشرفته‌ی سامسونگ امروز در خبری اعلام کرد که این شرکت توسعه‌ی فناوری یادشده برای عرضه‌ی آن به بازار را آغاز کرده است.

فناوری ۶G با استفاده از باند فوق عریض (UWB)، امکان اجرای هولوگرام‌های با کیفیت بالا و به‌کارگیری فناوری واقعیت گسترده (XR) را فراهم می‌کند. سامسونگ همچنین قصد دارد تا پوشش شبکه‌های ارتباطی خود را نیز بهبود ببخشد و در راستای همین هدف، فناوری ۶G این شرکت از تمام باندهای زیر ۱ گیگاهرتز، ۱ تا ۲۴ گیگاهرتز و ۲۴ تا ۳۰۰ گیگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد.

سامسونگ 6G

به‌ادعای سامسونگ، فناوری ۶G این شرکت سرعتی معادل ۱ ترابیت بر ثانیه خواهد داشت که ۵۰ برابر سریع‌تر از فناوری ۵G (20 گیگابیت بر ثانیه) است. این غول فناوری کره‌ای در آزمایش‌های خود در سال ۲۰۲۱ موفق شده بود تا به سرعت انتقال داده‌ی ۶ گیگابیت بر ثانیه در فاصله‌ی ۱۵ متری و سرعت ۱۲ گیگابیت بر ثانیه در فاصله‌ی ۳۰ متری در محیط‌های داخل ساختمان دست پیدا کند. این فناوری حتی در فواصل ۱۲۰ نیز موفق شد تا سرعت انتقال ۲.۳ گیگابیت بر ثانیه را به ثبت برساند که عدد قابل توجهی به حساب می‌آید. قرار است که سامسونگ اطلاعات بیشتری از این فناوری را در روزهای آینده در دسترس قرار دهد.

نظر شما در مورد فناوری ۶G چیست؟ به‌نظر شما آیا این فناوری به موفقیت بهتری نسبت به ۵G دست پیدا خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید