پتنت جدید سامسونگ به یک گوشی تاشو دورپیچ اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید سامسونگ به یک گوشی تاشو دورپیچ اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید سامسونگ به یک گوشی تاشو دورپیچ اشاره دارد - تکفارس 

پتنت جدید سامسونگ به یک گوشی تاشو دورپیچ اشاره دارد

افشین نوری
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 18:47
سامسونگ

سامسونگ جزو اولین شرکت‌هایی است که گوشی تاشو معرفی کرده است و تاکنون چندین مدل از آن‌ها را روانه بازار کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که این شرکت به‌دنبال ساخت نوع دیگری از گوشی‌های تاشو نیز است.

طبق پتنتی که به‌تازگی توسط سامسونگ به ثبت رسیده است، این شرکت ظاهرا در حال کار روی یک گوشی منعطف دورپیچ است.‌ این گوشی مجهز به یک نمایشگر لبه‌خمیده خواهد بود که نه‌تنها جلوی گوشی را پوشش خواهد داد بلکه قسمتی از پنل پشت را نیز خواهد پوشاند‌.

طبق این پتنت، دستگاه مذکور دارای دو حالت متفاوت خواهد بود که در یکی از آن‌ها، قسمتی از نمایشگر به پشت گوشی خم خواهد شد و در حالت دوم، این قسمت از نمایشگر به اطراف گوشی باز شده تا صفحه‌نمایش بزرگتری را در اختیار کاربر قرار بدهد.

سامسونگ

این پتنت در اداره WIPO به ثبت رسیده و هرچند خود گوشی از جلو عادی به نظر می‌رسد اما در عمل طراحی بسیار خلاقانه‌ای دارد. حتی می‌توان گفت که این گوشی شباهت زیادی به گوشی شیائومی می میکس آلفا دارد. همانطور که در تصور مشاهده می‌کنید نمایشگر این دستگاه می‌تواند تا نصف پنل پشت را بپوشاند و نصف دیگر پنل پشت نیز میزبان دوربین سه‌گانه خواهد بود.

ضمنا نمایشگر خمیده‌شده به پشت، قادر به نمایش اپلیکیشن دوربین نیز خواهد بود و‌ در واقع به‌عنوان منظره‌یاب برای دوربین‌های پشت عمل خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که سامسونگ واقعا در حال کار روی چنین دستگاهی است یا نه.

نظر شما درباره طراحی این گوشی چیست؟

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید