مقایسه ماکت های سه بعدی سری آیفون ۱۴ با آیفون ۱۳ - تکفارس 
مقایسه ماکت های سه بعدی سری آیفون ۱۴ با آیفون ۱۳ - تکفارس 
مقایسه ماکت های سه بعدی سری آیفون ۱۴ با آیفون ۱۳ - تکفارس 

مقایسه ماکت های سه بعدی سری آیفون ۱۴ با آیفون ۱۳

مهدی حلوائی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:45
آیفون 14

چند روز پیش تصاویری از شماتیک گوشی‌های آیفون ۱۴ در اینترنت منتشر شد و حالا ماکت‌های سه‌بعدی این گوشی‌ها بر اساس همین تصاویر طراحی‌ و با گوشی‌های سری آیفون ۱۳ مقایسه شده است. در این آزمایش، قاب و محافظ نمایشگر سری آیفون ۱۳ در مدل‌های سه‌بعدی آیفون ۱۴ استفاده شد تا سایز نمایشگر و محفظه‌ی دوربین‌های این دو سری مقایسه شود.

نسخه‌های پایه و پروی آیفون ۱۴ از نمایشگر ۶.۱ اینچی و نسخه‌های مکس و پرو مکس از نمایشگر ۶.۷ اینچی استفاده خواهند کرد و ماکت‌های سه‌بعدی این گوشی‌ها نیز بر اساس همین ابعاد طراحی شده‌اند اما محفظه‌ی دوربین‌های بزرگ‌تر نسخه‌های پرو باعث شد تا این گوشی‌ها به‌درستی در قاب‌ سری آیفون ۱۳ قرار نگیرند. با این وجود، قاب آیفون ۱۳ مکس کاملاً با آیفون ۱۴ مکس هماهنگ بوده و بدون هیچ مشکلی آن را درون خود جای می‌دهد.

آیفون 14

عرض محفظه‌ی دوربین‌های آیفون ۱۴ پرو حدود ۳۸ میلی‌متر بوده که کمی از آیفون ۱۳ پرو بیشتر است و همین موضوع باعث شد تا قاب آیفون ۱۳ پرو نتواند به‌طور کامل این گوشی را پوشش دهد. این موضوع برای نسخه‌ی پرو مکس آیفون ۱۴ نیز صدق می‌کند. همچنین محافظ نمایشگر سری آیفون ۱۳ نیز با هیچ‌یک از ماکت‌های آیفون ۱۴ همخوانی نداشت. با توجه به این اطلاعات به‌نظر می‌رسد که گوشی‌های سری آیفون ۱۴ کمی بزرگ‌تر از پرچمداران فعلی اپل خواهند بود. انتظار می‌رود که این گوشی‌ها در پاییز سال جاری روانه‌ی بازار شوند.

منبع: AppleInsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید