Group-IB: آمریکا بدترین کشور از نظر هک شدن مراکز داده است - تکفارس 
Group-IB: آمریکا بدترین کشور از نظر هک شدن مراکز داده است - تکفارس 
Group-IB: آمریکا بدترین کشور از نظر هک شدن مراکز داده است - تکفارس 

Group-IB: آمریکا بدترین کشور از نظر هک شدن مراکز داده است

افشین نوری
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 13:18
هک

موسسه تحقیقاتی Group-IB با انتشار گزارشی گفته است که رشد سریع دیجیتالی‌ شدن باعث شده تا امنیت داده‌ها به خطر بیفتد.

طبق این گزارش، آمریکا در سال گذشته با ۹۳,۶۸۵ مورد درز اطلاعات دیتاسنترها در صدر کشورها قرار گرفته و بعد از آن کشورهای چین با ۵۴,۷۶۴ و آلمان با ۱۱,۲۰۰ در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. سنگاپور نیز با ۵,۹۰۰ مورد در مکان ششم جای گرفته است. در مجموع در سال گذشته ۳۰۸,۰۰۰ دیتاسنتر مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند. این آمار نشان می‌دهند که تهدیدهای سایبری چقدر افزایش پیدا کرده است.

هک

سال گذشته موسسه CSA با انتشار گزارشی نشان داده بود که تعداد دستگاه‌های زامبی که باعث انتقال بدافزارها به دستگاه‌های کاربران می‌شوند تا چه اندازه افزایش یافته است. طبق این گزارش، تعداد این دستگاه‌ها در سال گذشته ۳ برابر شده است که آمار واقعا قابل‌توجهی است.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که هر چه ما به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رویم، به‌خصوص در شرایط کنونی که به‌خاطر شیوع کرونا گریزی از آن نیست، میزان حمله هکرها و درز اطلاعات کاربران نیز افزایش خواهد یافت.

هک

یکی از کارشناسان حوزه امنیت سایبری گفته است که یکی از دلایل اصلی این اتفاق ناگوار، عدم آگاهی کاربران از روش‌های محافظتی در برابر هکرهاست. او همچنین گفته که کشورها باید زیرساخت‌های امنیت سایبری خود را تقویت کنند تا در برابر این گونه حملات ایمن بشوند.

نظر شما درباره افزایش حملات سایبری در سال‌های اخیر چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید