ارزش شرکت بورینگ ایلان ماسک با جذب سرمایه به ۶ میلیارد دلار رسید - تکفارس 
ارزش شرکت بورینگ ایلان ماسک با جذب سرمایه به ۶ میلیارد دلار رسید - تکفارس 
ارزش شرکت بورینگ ایلان ماسک با جذب سرمایه به ۶ میلیارد دلار رسید - تکفارس 

ارزش شرکت بورینگ ایلان ماسک با جذب سرمایه به ۶ میلیارد دلار رسید

مهدی ملکی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 18:39
شرکت بورینگ

شرکت بورینگ (Boring Company)، شرکتی که به عقیده ایلان ماسک، حلال مسئله ترافیک با حفر تونل خواهد بود، با جذب ۶۷۵ میلیون دلار سرمایه جدید، اکنون ۵.۶۷۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

بورینگ اخیراً این خبر را با اشتراک یک پست در وب‌سایت رسمی خود، همراه معرفی نسل بعدی ماشین‌های حفاری تونل‌هایش یعنی Prufrock با کاربران به اشتراک گذاشته است:

برخلاف ماشین‌های حفاری تونل رایج که نیازمند چندین چند نفر برای عمل هستند، Prufrock به گونه‌ای طراحی شده تا کاملاً از راه دور و به طور مستقل از طریق سیستم‌های کامپیوتری، بدون نیاز به هیچ شخصی در تونل، کنترل شود. نسل کنونی Prufrock که Prufrock 2 نامیده می‌شود، برای حفاری ۱ مایل در هفته طراحی شده است که یعنی می‌تواند طی یک ماه، تونلی به ابعاد نوار لاس وگاس (تقریباً ۴ مایل) را حفاری نماید.

این شرکت تاکنون تنها ۲ تونل را حفاری کرده است. اولین تونل که زیر مرکز همایش‌های لاس وگاس قرار گرفته، ۰.۸ مایل عرض دارد و دیگری با ۱.۱ مایل عرض، زیر منطقه هاثورن کالیفرنیا واقع شده است. این شرکت خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌کند که در حال حاضر، بسیاری از پروژه‌هایش نیز متوقف شده‌اند. سال گذشته، مقامات لاس وگاس با حفر یک سیستم تونل با ۵۱ ایستگاه، به عرض ۲۹ مایل موافقیت کردند.

بورینگ چنین تونل‌هایی را شبیه به بزرگراه‌هایی زیرزمینی معرفی می‌کند که حمل و نقل عمومی در آن جا خواهد گرفت. تونل لاس وگاس اکنون چند سالی است که به شکل عملیاتی کار می‌کند، با این حال بررسی‌ها چندان درخشان نیستند. این تونل‌ها در صورت ازدحام با ترافیک مواجه می‌شوند، مشکلی که در ابتدا قرار بود آن را کاملاً حل کنند.

ماسک ادعا می‌کند اهمیت زیادی برای حمل و نقل قائل است. علاوه بر شرکت خودروسازی، همان‌طور که گفتیم او یکی از سرمایه‌گذاران این پروژه حفر تونل است که در آن حمل و نقل عمومی با سرعت بسیار بالا در زیر زمین انجام خواهد شد. تاکنون هیچ یکی از این پروژه‌ها یعنی تسلا و بورینگ مسائل و معضلات پیرامون حمل و نقل جهانی مانند عدم استقبال از حمل و نقل عمومی و … را حل نکرده‌اند.

خودروها ترافیک را بدتر می‌کنند و حفر تونل برای انتقال ترافیک به قسمتی دیگر، این مسئله را تنها به زیرزمین منتقل می‌کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید