تغییر سیاست های اپ استور تاثیر مهمی بر سهام اپل نخواهد گذاشت - تکفارس 
تغییر سیاست های اپ استور تاثیر مهمی بر سهام اپل نخواهد گذاشت - تکفارس 
تغییر سیاست های اپ استور تاثیر مهمی بر سهام اپل نخواهد گذاشت - تکفارس 

تغییر سیاست های اپ استور تاثیر مهمی بر سهام اپل نخواهد گذاشت

مهدی حلوائی
۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - 07:40
اپل سهام اپ استور

شرکت اپل در برخی از کشورها وادار شده است تا سیاست قدیمی خود که مانع ارائه‌ی روش‌های پرداختی درون‌برنامه‌ای جایگزین توسط توسعه‌دهندگان می‌شود را کنار بگذارد. این سیاست ۱۵ تا ۳۰ درصد از درآمد توسعه‌دهندگان از اپ استور را در اختیار اپل قرار می‌دهد.

اپل در تاریخ ۱۰ فروردین اعلام کرد که اپلیکیشن‌هایی مانند اسپاتیفای از این پس امکان ارائه‌ی لینک وب‌سایت خود به کاربران را خواهند داشت تا کاربران بتوانند برای ثبت نام و یا ایجاد تغییرات در حساب کاربری خود از آن استفاده کنند. اسپاتیفای یکی از مخالفان اصلی سیاست پرداخت درون برنامه‌ای اپ استور بوده و در گذشته نیز اعلام کرده بود که این فروشگاه اجازه‌ی استفاده از اشتراک پریموم را به کاربران نمی‌دهد.

سهام اپل

در حالی که اپل موفق شد تا با ایجاد تغییراتی در سیاست‌های خود مانع بازرسی‌های کمیسیون تجارت منصفانه‌‌ی ژاپن شود اما ظاهراً بسیاری از کشورهای دیگر تحقیقاتی را روی سیاست‌های اپل در خصوص اپ استور آغاز کرده‌اند. برای مثال نهاد نظارتی کشور هلند چند روز پیش اعلام کرد که اپل مانع استفاده از روش‌های پرداختی جایگزین در اپلیکیشن‌های دوست‌یابی شده و این سیاست ضدرقابتی است.

به گزارش اپل اینسایدر (AppleInsider) سمیک چترجی، تحلیل‌گر مشهور، اعلام کرده است که تغییر سیاست‌های اپل در خصوص روش‌های پرداختی جایگزین تاثیر چندان مهمی بر درآمد این شرکت نخواهد گذاشت. به‌گفته‌ی او در حال حاضر ۱۰ اپلکیشن‌ برتر ارائه‌دهنده‌ی محتوای دیجیتال تنها ۸ درصد از درآمد کلی اپل از این اپلیکیشن‌ها را تولید کرده‌اند و امکان استفاده از روش‌های پرداختی جایگزین در این اپلیکیشن‌ها در واقع موجب افزایش سهام اپل خواهد شد چرا که این کار باعث اتمام بسیاری از نبردهای حقوقی این شرکت با سازندگان این اپلیکیشن‌ها می‌شود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید