پتنت جدید سامسونگ به یک گوشی تاشو L شکل اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید سامسونگ به یک گوشی تاشو L شکل اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید سامسونگ به یک گوشی تاشو L شکل اشاره دارد - تکفارس 

پتنت جدید سامسونگ به یک گوشی تاشو L شکل اشاره دارد

افشین نوری
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - 08:08
گوشی رول شدنی سامسونگ

سامسونگ اخیرا از گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ رونمایی کرد و حالا به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد یک گوشی تاشو جدیدی با طراحی متفاوت معرفی کند.

وب‌سایت LetsGoDigital پتنتی از سامسونگ فاش کرده است که اشاره به یک گوشی تاشو L شکل دارد. این پتنت در سال ۲۰۲۱ در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت رسیده و نشان می‌دهد که سامسونگ احتمالا از یک فرم‌فکتور جدید در گوشی‌های آینده خود استفاده خواهد کرد.

گوشی رول شدنی سامسونگ

این پتنت، یک گوشی هوشمند را نشان می‌دهد که در پنل پشت آن یک نمایشگر کوچک در کنار ماژول عمودی دوربین قرار دارد و می‌تواند بعد از باز شدن سایز نمایشگر جلو را افزایش بدهد.

مطالب مرتبط:

این طراحی، کاملا متفاوت از طراحی گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ است. گلکسی زد فلیپ ۳ یک گوشی بلند ۶.۷ اینچی است که به‌صورت عمودی از وسط خم می‌شود و بعد از تا شدن می‌تواند به‌راحتی در جیب جا بشود. در پنل پشت این گوشی یک نمایشگر کوچک ۱.۱ اینچی برای نمایش اطلاعات ضروری وجود دارد. در مقابل، گلکسی زد فولد ۳ یک گوشی تاشو افقی است که از یک نمایشگر خارجی ۶.۲ اینچی بهره می‌برد و بعد از باز شدن تبدیل به یک گوشی بزرگ ۷.۶ اینچی می‌شود.

به نظر می‌رسد سامسونگ برای ساخت گوشی تاشدنی جدید خود که حالت L شکل دارد، از یک لولای منحصربه‌فرد با مقاومت بالا استفاده خواهد کرد و در ضمن مثل دو گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ از شیشه فوق نازک UTG برای نمایشگر آن بهره خواهد برد.

از طر دیگر، حسگرهایی در داخل این دستگاه وجود خواهند داشت که وضعیت فعلی گوشی را تشخیص خواهند داد و رابط کاربری دستگاه را براساس این وضعیت تنظیم خواهند کرد. یک سوراخ هول پانچ نیز در قسمت بالای نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی به چشم می‌خورد.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ در نهایت این گوشی تاشدنی را با چه مشخصاتی معرفی می‌کند. نظر شما درباره طراحی این گوشی چیست؟

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید