درآمد ۲۰۰ میلیارد دلاری آلفابت در سال ۲۰۲۱ - تکفارس
درآمد ۲۰۰ میلیارد دلاری آلفابت در سال ۲۰۲۱ - تکفارس
درآمد ۲۰۰ میلیارد دلاری آلفابت در سال ۲۰۲۱ - تکفارس

درآمد ۲۰۰ میلیارد دلاری آلفابت در سال ۲۰۲۱

مهدی حلوائی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - 17:58
آلفابت

آلفابت، کمپانی مادر گوگل، در سال ۲۰۲۱ میلادی برای اولین به رکورد ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد سالانه دست پیدا کرد. به‌نظر می‌رسد که مشکلات ناشی از شیوع کرونا و همچنین کمبود قطعات تاثیری روی این کمپانی نگداشته است. درآمد این شرکت در سال گذشته‌ی میلادی با افزایشی ۴۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ به ۲۵۷ میلیارد دلار رسید. همچنین درآمد آلفابت در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۱ برابر با ۷۵.۳ میلیارد دلار بوده است که نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبل‌تر حدود ۳۲ درصد رشد داشته است.

مطالب مرتبط:

آلفابت معمولاً گزارش عملکرد اقتصادی محصولات خود مانند گوشی‌های سری پیکسل، دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند سری نست و سیستم‌عامل اندروید را منتشر نمی‌کند و این آمار را در بخش Google Other به نمایش می‌گذارد. بخش مهمی از درآمد خیره‌کننده‌ی این شرکت مربوط به پلتفرم‌های یوتیوب و گوگل سرچ بوده و درآمد حاصل از بخش Google Other در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ نیز ۸.۱۶ میلیارد دلار بوده است.

یوتیوب

گوگل در سه‌ماهه‌ی آخر سال گذشته‌ی میلادی موفق شد تا درآمد ۶۱.۴ میلیارد دلاری را از بخش تبلیغات به‌دست آورد. این در حالی است که اپل با تغییر سیاست‌های خود در قبال حریم خصوصی در سیستم‌عامل آی او اس، به کاربران امکان جلوگیری اپلیکیشن‌‌ها و وب‌سایت‌ها از ردیابی اطلاعات آن‌ها برای استفاده‌های تبلیغاتی را داده بود. همچنین بر اساس گزارش فایننشال تایمز (Financial Times)، سیاست شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل باعث شد تا بسیاری از وب‌سایت‌های تبیلغ‌کننده دسترسی خود به اطلاعات کاربران را از دست بدهند و به همین دلیل، پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک، توییتر، اسنپ چت و یوتیوب با ضرری ۱۰ میلیارد دلاری مواجه شوند.

با این وجود، درآمد گوگل از تبلیغات یوتیوب در سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته‌ی میلادی ۸.۶۳ میلیارد دلار بوده است و ظاهراً تغییر قوانین اپل، تاثیر چندان مهمی روی درآمد حاصل از تبلیغات این شرکت نگذاشته است. همچنین درآمد گوگل از بخش فضای ابری با کاهشی ۸۹۰ میلیون دلاری به ۵.۵۴ میلیارد دلار رسید و بخش خودروهای خودران وایمو (Waymo) و بخش مراقبت‌های سلامتی وریلی (Verily) نیز درآمدی ۱۸۱ میلیارد دلاری را برای این شرکت به همراه داشته‌اند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید