آلفابت یک ربات همه کاره برای محیط های اداری می سازد - تکفارس 
آلفابت یک ربات همه کاره برای محیط های اداری می سازد - تکفارس 

آلفابت یک ربات همه کاره برای محیط های اداری می سازد

افشین نوری
۲ آذر ۱۴۰۰ - 10:48
ربات

آلفابت قصد دارد رباتی بسازد که همه کارهای مرتبط با یک دفتر کار را انجام دهد. این ربات توسط تیم مهندسی Moonshot آلفابت طراحی شده که تخصص این تیم در ارائه راهکارهای اساسی برای مسائل نسل بعدی دنیاست.

تیم مهندسی Moonshot آلفابت از زمان شروع فعالیت خود در سال ۲۰۱۰ پروژه‌های مهمی را به انجام رسانده است گه از آن جمله می‌توان به بالون‌های اینترنتی، انرژی پایدار بادی با استفاده از بادبادک‌ها و دستگاه Waymo برای حمل‌ونقل خودکار اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

حالا این تیم قصد دارد ربات‌هایی بسازد که کارهای موجود در یک دفتر کار اداری، مثل تمیز کردن میز، باز کردن در و مرتب کردن صندلی‌ها را انجام بدهد. به این ترتیب، ما به‌زودی شاهد ربات‌هایی خواهیم بود که در کنار انسان در محیط‌های اداری فعالیت خواهند کرد.

تیم آلفابت این ربات‌ها را به مدت چهار ماه در یک محیط اداری آموزش داده‌ است تا درصد خطای عملکرد آن‌ها را به زیر ۱۰ درصد برساند. استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته نیز باعث شده است تا این ربات‌ها در انجام اقسام کارهای اداری موفق باشند. این ربات‌ها قرار است برای اولین بار در اداره‌های Mountain View  آلفابت مورد استفاده قرار بگیرند.

منبع: Neowin

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید