اولین تصویر از تراشه گرافیکی انویدیا GA103 منتشر شد - تکفارس
اولین تصویر از تراشه گرافیکی انویدیا GA103 منتشر شد - تکفارس
اولین تصویر از تراشه گرافیکی انویدیا GA103 منتشر شد - تکفارس

اولین تصویر از تراشه گرافیکی انویدیا GA103 منتشر شد

مهدی حلوائی
۹ بهمن ۱۴۰۰ - 17:00
انویدیا GA103

در طی چند سال اخیر گمانه‌زنی‌های متعددی در مورد تراشه‌ی گرافیکی انویدیا GA103 منتظر شده بود و حالا همزمان با عرضه‌ی کارت گرافیک RTX 3080 Ti اولین تصویر رسمی از این تراشه نیز به بیرون درز پیدا کرده است. این تراشه اخیراً با نام GN20-E8-A1 در نوت بوک‌های مجهز به کارت گرافیک RTX 3080 Ti مشاهده شده است.

در حالی که تا به امروز اطلاعات زیادی از این تراشه‌ی گرافیکی در دسترس نبود اما حالا می‌توان با اطمینان اعلام کرد که کارت گرافیک RTX 3080 Ti از آن بهره می‌برد. بر اساس گزارش Tom’s Hardware، سایز این تراشه ۴۹۶ میلی‌متر مربع بوده که در مقایسه با تراشه‌ی GA104 بزرگ‌تر (۳۹۲ میلی‌متر مربع) و در مقایسه با GA102 کوچک‌‌تر است (۶۲۸ میلی‌متر مربع). این تراشه همچنین شامل ۷۴۲۴ هسته‌ی CUDA و حافظه‌ی باس ۲۵۶ بیتی می‌شود.

انویدیا RTX 3080 Ti

RTX 3080 Ti همچنین از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 بهره می‌برد و در واقع سریع‌ترین کارت گرافیک عرضه‌شده برای لپ تاپ‌ها می‌باشد. انویدیا این کارت را ۲.۴۹۹ دلار قیمت‌گذاری کرده است. این شرکت همچنین ادعا کرده است که RTX 3080 Ti از کارت دسکتاپ‌ تایتان RTX نیز سریع‌تر است اما توجه داشته باشید که از عرضه‌ی این کارت حدود ۳ سال می‌گذرد. قرار است که اولین لپ‌ تاپ‌های مجهز به این کارت گرافیک از ۱۶ بهمن سال جاری روانه‌ی بازار شوند. لپ تاپ‌ها مجهز به کارت RTX 3070 Ti نیز از همین تاریخ با قیمت پایه‌ی ۱.۴۹۹ دلار در دسترس قرار خواهند گرفت.

نظر شما در مورد تراشه‌ی گرافیکی انویدیا GA103 چیست؟ به‌نظر شما عملکرد این تراشه در لپ تاپ‌ها به چه صورت خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید