گوگل سرانجام بهبودهایی را در سیستم عامل تبلت های اندرویدی ایجاد می کند - تکفارس
گوگل سرانجام بهبودهایی را در سیستم عامل تبلت های اندرویدی ایجاد می کند - تکفارس
گوگل سرانجام بهبودهایی را در سیستم عامل تبلت های اندرویدی ایجاد می کند - تکفارس

گوگل سرانجام بهبودهایی را در سیستم عامل تبلت های اندرویدی ایجاد می کند

مهدی حلوائی
۹ بهمن ۱۴۰۰ - 16:03
تبلت گوگل

تا پیش از سال ۲۰۱۰، بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جمله مایکروسافت سعی داشتند تا ایده‌ی ساخت تبلت‌ها را عملی کنند اما در این هدف با شکست مواجه شدند. با این وجود، اپل در سال ۲۰۱۰ از اولین تبلت جهان با نام آیپد رونمایی کرد. این دستگاه‌ در زمان معرفی با واکنش‌های تمسخرآمیز بسیاری روبه‌رو شد اما اپل حالا میلیون‌ها دلار از فروش سری آیپد درآمدزایی می‌کند. در واقع اپل در حال حاضر در بازار تبلت‌ها بدون رقیب بوده و یکه‌تازی می‌کند اما شاید یکی از دلایل اصلی این موضوع، عدم پشتیبانی مناسب گوگل از سیستم‌عامل تبلت‌های اندرویدی است.

گوگل سعی داشت تا با عرضه‌ی تبلت نکسوس ۷ و مدتی بعد با تبلت پیکسل C، بخشی از بازار این محصولات را به کنترل خود درآورد اما در نهایت از این بخش از بازار کناره‌گیری کرد. همین موضوع باعث شد تا این شرکت از سیستم‌عامل اندروید تبلت‌های اندرویدی به خوبی پشتیبانی نکند و عملاً تفاوت خاصی بین این نسخه از اندروید با نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های هوشمند آن نباشد. این در حالی است که اپل سیستم‌عامل مجزایی را با نام آیپد او اس برای تبلت‌های خود عرضه کرده که ویژگی‌های آن با سیستم‌عامل آی او اس متفاوت است.

تبلت

گوگل حالا در یکی از فراخوان‌های فرصت‌های شغلی خود از مدیران ارشد با سابقه‌ی کار روی سیستم‌عامل تبلت‌های اندرویدی دعوت به همکاری کرده است. هر چند که این فراخوان نمی‌تواند نشانگر عرضه‌ی تبلت جدیدی از سوی گوگل باشد اما به تلاش این شرکت برای بهبود سیستم‌عامل اندروید در تبلت‌ها اشاره دارد. از این رو بعید نیست که به‌زودی شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی مجزایی از اندروید برای تبلت‌ها‌ی اندرویدی باشیم.

نظر شما در مورد تبلت‌های اندرویدی چیست؟ به‌نظر شما گوگل باید چه ویژگی‌هایی را به نسخه‌ی مخصوص تبلت اندروید اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید