درآمد اپل در آستانه یک رکورد دیگر - تکفارس 
درآمد اپل در آستانه یک رکورد دیگر - تکفارس 
درآمد اپل در آستانه یک رکورد دیگر - تکفارس 

درآمد اپل در آستانه یک رکورد دیگر

افشین نوری
۲ بهمن ۱۴۰۰ - 07:37
آیفون 13

از آنجائیکه اپل معمولا سری جدید آیفون خود را در فصل پاییز معرفی می‌کند، فروش این گوشی‌ها در سه ماهه چهارم سال تاثیر بسیار زیادی روی درآمد این شرکت دارد. به این سه ماهه در اصطلاح فصل تعطیلات کریسمس می‌گویند و مشتریان اغلب دوست دارند خریدهای خود را در این فصل از سال انجام بدهند. امسال نیز به‌خاطر معرفی سری آیفون ۱۳ در این فصل، انتظار می‌رود که درآمد اپل رکورد بزند.

سری آیفون ۱۳ فروش بسیار خوبی در این مدت داشته است و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، آیفون ۱۳ پرو مکس‌، آیفون ۱۳ پرو، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی به‌ترتیب بیشترین فروش را در این سری داشته‌اند. البته فروش بالای سری آیفون ۱۳ به معنای رویگردانی مشتریان از گوشی‌های اندرویدی نیست.

مطالب مرتبط:

یکی از کارشناسان حوزه فناوری به نام کتی هوبرتی پیش‌بینی کرده است که درآمد اپل در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ به رقم باورنکردنی ۱۲۲.۳ میلیارد دلار خواهد رسید، که اگر بخواهیم مقایسه کنیم، درآمد اپل در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۱.۴ میلیارد دلار بود. هبرتی همچنین پیش‌بینی کرده است که اپل در این بازه زمانی حدود ۸۳ میلیون دستگاه آیفون عرضه خواهد کرد. تحلیلگران وال استریت نیز پیش‌بینی کرده‌اند که درآمد اپل در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ به ۱۱۸.۳ میلیارد دلار برسد.


این کارشناس همچنین پیش‌بینی کرده است که فروش مک بوک‌های اپل نیز در این مدت فراتر از حد انتظار باشد، اما در مورد آیپدها چنین اتفاقی نخواهد افتاد. به‌گفته هوبرتی، انتظار می‌رود میزان فروش این تبلت‌ها در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ از ۱۷ میلیون دستگاه به ۱۴.۹ میلیون دستگاه کاهش یابد.

در حال حاضر، کمبود تراشه، بسیاری از شرکت‌های فناوری را با مشکل مواجه کرده است و اپل نیز از این امر مستثنی نبوده است. طبق برخی پیش‌بینی‌ها، این مشکل تا سال آینده ادامه خواهد داشت و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در چنین شرایطی باز هم اپل خواهد توانست موفقیت‌های سال گذشته خود را تکرار کند یا نه.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید