اپلیکیشن فیتنسکار مربی بدنسازی شما - تکفارس 
اپلیکیشن فیتنسکار مربی بدنسازی شما - تکفارس 
اپلیکیشن فیتنسکار مربی بدنسازی شما - تکفارس 

اپلیکیشن فیتنسکار مربی بدنسازی شما

کسری نراقی
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - 19:55
اپلیکیشن فیتنسکار مربی بدنسازی شما - تکفارس 

اکثر افراد برای داشتن عضلات خوش فرم، به ورزش فیتنس روی آورده و به باشگاه‌های بدنسازی مراجعه می‌کنند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی می‌توان، این باشگاه را به خانه آورد. اپلیکیشن فیتنس کار به نوعی می‌تواند مربی بدنسازی شما در خانه‌تان باشد. شما به راحتی می‌توانید از این مربی بدنسازی برای رسیدن به بدنی خوش فرم و زیبا کمک بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید، تا شما را بیشتر با این اپلیکیشن جذاب آشنا کنیم.

اپلیکیشن بدنسازی چیست؟

یکی از ورزش‌هایی که در جهان با استقبال زیادی مواجه شده و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده، بدنسازی است. ممکن است افراد به دلیل مشکلات مالی یا هر مشکل دیگری این امکان را نداشته باشند تا به باشگاه‌های بدنسازی مراجعه کنند. در همین راستا، اپلیکیشن فیتنس کار می‌تواند مربی بدنسازی، تمام افرادی باشد که به این رشته ورزشی علاقه دارند. در این اپلیکیشن بیش از ۱۴۰۰ حرکت ورزشی و بدنسازی برای شما، قابل دسترسی است. شما می‌توانید با نصب این برنامه، به صورت کاملا رایگان از آن استفاده کنید.

از طرفی این اپلیکیشن قابلیت ثبت برنامه‌های ورزشی شما را دارد تا همیشه در دسترس‌تان بوده و شما می‌توانید با کمک این مربی بدنسازی، انجام درست حرکات ورزشی را مشاهده نمایید. پس دیگر جای نگرانی برای گم کردن برنامه‌های وزشی شما نیست.

مزایای بدنسازی چیست؟

جوانان و نوجوانان طی چند سال اخیر به دلیل افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی، راجع به ورزش کردن و فوایدی که برای بدن می‌تواند به همراه داشته باشد، به ورزش روی آورده اند. آن‌ها در میان رشته‌های ورزشی، علاقه بیشتری به بدنسازی دارند. در ادامه چند مورد از مزایای این رشته ورزشی را بیان می‌کنیم، تا شما دلیل این محبوبیت را بیشتر متوجه شوید:

  • ‌بدنسازی موجب کاهش فشار عصبی در بدن می‌شود.
  • متابولیسم را در بدن افزایش می‌دهد.
  • می‌تواند فشار خون را تنظیم نماید.
  • موجب تناسب و زیبایی در اندام‌ها می‌شود.
  • توان را در استخوان‌ها و عضلات افزایش می‌دهد و به نوعی موجب افزایش قدرت در افراد می‌شود.
  • سلامتی را بهبود می‌بخشد.
  • هموگلوبین و سلول‌های قرمز خون را افزایش داده و کلسترول خون را ثابت نگه می‌دارد.
  • موجب افزایش عمر و سلامتی در بدن می‌شود.
  • و…

معرفی ورزش فیتنس

رشته ورزشی فیتنس شامل تمرینات متعددی برای عضلات مختلف بدن است. از عضلات سینه، شکم و بازو تا عضلات مچ دست و گردن را در بر می‌گیرد. شما برای انجام تمام تمرینات بدنسازی به توان بدنی نیاز دارید. فیتنس، یک رشته ورزشی آمادگی جسمانی است. این ورزش، اندام متناسب و عضلات ورزیده و زیبا را برای شما به ارمغان می‌آورد. با انجام رژیم غذایی درست، تمرینات آسان و سبک، حرکات هوازی و قدرتی می‌توان مفهوم فیتنس را درک کرد.

معمولا بانوان بیشتر از آقایان به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند؛ به همین دلیل آن‌ها بیشتر به فیتنس گرایش دارند. در کل می‌توان گفت: فیتنس در میان بانوان، طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده است. بانوان می‌توانند در منازل خود با استفاده از اپلیکیشن فیتنس کار، حرکات فیتنس را انجام داده و مربی بدنسازی را به خانه خود بیاورند. پس آن‌ها در نهایت می‌توانند با استفاده از نرم افزار فیتنس کار، بدون اینکه به باشگاه بروند، به تناسب اندام دست یابند.

اپلیکیشن فیتنسکار مربی بدنسازی شما - تکفارس 

برنامه ‌بدنسازی در باشگاه

اگر شما برای شروع کار خود از یک برنامه ‌بدنسازی استفاده کنید، قطعا در کار خود موفق خواهید شد. از مربی ‌بدنسازی خود بخواهید تا به شما یک برنامه ‌بدنسازی مناسب بدهد. یک برنامه خوب می‌تواند انگیزه را در شما افزایش دهد. داشتن برنامه بدنسازی، فیتنس و یا هر رشته ورزشی دیگری، می‌تواند در از بین بردن دغدغه‌های ورزشکار مفید بوده و موجب تمرکز بیشتر آن‌ها شود.

اما مربی‌های بدنسازی برای هر فردی به صورت جداگانه و مطابق خصوصیات آن فرد، به آن‌ها برنامه بدنسازی ارائه می‌کنند. این خصوصیات مربوط به سن، جنسیت، وزن، قد، تیپ بدن و اهداف کلی ورزشکار است. در کل برنامه بدنسازی را می‌توان در چندین گروه متفاوت دسته بندی کرد. پس شما برای رسیدن به یک بدن عضلانی، به یک برنامه ورزشی نیاز خواهید داشت.

اپلیکیشن فیتنس کار می‌تواند به عنوان مربی بدنسازی، یک برنامه جامع و کامل به شما ارائه کند. در نتیجه شما می‌توانید مانند دیگر ورزشکارانی که به باشگاه مراجعه می‌کنند، بدون رفتن به باشگاه از یک برنامه برای سامان دهی کارهای خود استفاده کنید.

روش‌های عضله سازی

امروزه افراد به دنبال اندام عضلانی هستند. حال چه فرد لاغر یا چاق باشد، یقینا به عضله سازی علاقه‌مند است. اما برخی افراد در این اقدام موفق نبوده اند. این عدم موفقیت تنها به دلیل سختی کار نیست، بلکه به دلیل عدم وجود یک مربی بدنسازی خوب و مناسب، آموزش‌های کافی و اطلاعات کم است که مانع موفقیت افراد شده است. اپلیکیشن فیتنس کار می‌تواند کمک شایانی به افراد برای عضله سازی داشته باشد. در ادامه برخی نکات را عنوان می‌کنیم، تا شما بتوانید راحت‌تر به عضله سازی دست یابید. شما می‌توانید این نکات را به عنوان توصیه‌های کلی مد نظر بگیرید:

اپلیکیشن فیتنسکار مربی بدنسازی شما - تکفارس 
  • قدرت خود را افزایش دهید

تمام افرادی که در این رشته ورزشی موفق بوده‌‌اند، بدن‌های قدرتمندی داشته اند. این موضوع را مد نظر بگیرید که دارا بودن ماهیچه‌های بیشتر، قدرت بیشتر را نیز به دنبال خواهد داشت.

  • کمی به وزن خود بیفزایید

سعی کنید دفعات وزنه زدن خود را بیشتر نمایید و وزنه‌هایتان را نیز اضافه کنید. با افزایش جرم کلی ماهیچه‌های شما، قدرت و نیرو در شما افزایش خواهد یافت. پس حتما برای پرورش اندام خود به وزنه زدن نیاز خواهید داشت و بدون آن، عضله سازی محقق نمی‌شود.

  • هالتر را در تمرینات بدنی خود فراموش نکنید

هالتر می‌تواند برای متعادل سازی بدن شما، خوب باشد. هالتر ماهیچه‌های بیشتری را درگیر می‌کند که سبب رشد بیشتر عضلات می‌شود. هنگام وزنه زدن وزنه‌های آزادی که به دستگاه متصل نیستند را به کار ببرید. برای شروع از تمرینات و وزنه‌های سبک استفاده کرده و جهت پیشگیری از وارد شدن آسیب به خود از فرم‌های مناسبی استفاده نمایید.

  • ترکیب کنید

تمرینات ‌بدنسازی خود را به شکل ترکیبی انجام دهید تا بتوانید چندین ماهیچه را به صورت همزمان درگیر نمایید. می‌توانید از وزنه‌های سنگین‌تری استفاده کنید که موجب پرورش اندام بیشتر ماهیچه‌ها می‌شود.

  • فرکانس تمرینات خود را بیشتر کنید

با تمرین و ورزش بیشتر، ماهیچه‌ها و تکنیک‌های شما نیز بیشتر رشد خواهند کرد.

  • استراحت را از یاد نبرید

اگر شما تمرینات ‌بدنسازی خود را روزانه و به طور سخت انجام دهید، عضلات شما بهبود پیدا نمی‌کنند. شما باید حتی به افکار خود نیز استراحت دهید. ۳ یا ۴ روز به عضلات خود اجازه استراحت دهید تا میزان زیادی آب، غذا و خواب کافی را دریافت نمایید.

  • خوراک خود را به صورت سالم و مفید افزایش دهید

بدن از غذا برای رشد و بهبود ماهیچه‌های خود استفاده می‌کند. بدن شما نیز می‌تواند در صورت دریافت مقدار کافی خوراک، رشد کند. برای انجام عضله سازی در بدن باید روزانه حداقل ۴۰۰ کیلوگرم کالری دریافت کنید.

  • برای عضله سازی باید از پروتئین استفاده کنید

بدن با مصرف پروتئین می‌تواند به خوبی رشد کرده و ماهیچه‌های جدید را تشکیل دهد. پروتئین برای بهبود ماهیچه‌های آسیب دیده نیز مفید است. یک مرد به وزن ۸۰ کیلوگرم، باید روزانه ۱۳۵ گرم پروتئین مصرف کند.

خدمات ارائه شده توسط فیتنس کار

همان طور که گفتیم، این نرم افزار به عنوان مربی بدنسازی می‌تواند در منزل، باشگاه و یا هر جایی که افراد امکان استفاده از آن را داشته باشند، مورد استفاده قرار گیرد. خدمات این اپلیکیشن شامل موارد زیر می‌شود:

  • دارای مجموعه‌‌ای از حرکات ورزشی است.
  • نحوه انجام درست هر حرکت ورزشی را آموزش می‌دهد.
  • می‌تواند برنامه تمرینی را از این اپلیکیشن به شکل آنلاین دریافت کرد.
  • می‌توان از برنامه‌های ورزشی از پیش تعریف شده در این نرم افزار استفاده کرد.
  • این اپلیکشن را می‌توان به عنوان یک مجله ورزشی بدنسازی، سلامتی در نظر گرفت.
  • دارای جملات انگیزشی برای کاربران خود است.
  • و…

برخی نکات مهم که باید پیش از نصب این نرم افزار به آن توجه کرد

لطفا پیش از نصب این نرم افزار، به فضای خالی موجود در موبایل خود توجه کنید. این مربی بدنسازی ۱۲۰ مگابایت از حافظه داخلی را اشغال می‌کند. درست است که این مقدار زیاد نیست، اما بهتر است که به آن توجه کنید. هنگام اولین اجرا، کمی شکیبا باشید تا حرکات به بانک اطلاعاتی برنامه، افزوده شود. در اولین اجرا تقریبا به ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارید، تا بتوانید وارد این برنامه شوید.

اپلیکیشن فیتنسکار مربی بدنسازی شما - تکفارس 

جمع بندی و نتیجه گیری

در سال‌های اخیر به دلیل توجه بیشتر افراد به ورزش و فیتنس، اپلیکیشن‌های متفاوتی طراحی شده‌اند تا مشغله‌های افراد، مانع ورزش کردن آن‌ها نشده و آن‌ها از ورزش و سلامتی باز نمانند. آن‌ها می‌توانند در هر زمانی از این اپلیکیشن‌ها به عنوان مربی بدنسازی خود استفاده کنند. یکی از این اپلیکیشن‌ها، فیتنس کار است. فیتنس کار توانسته با خدمات خوبی که به کاربران خود ارائه می‌دهد، مانع احساس خلاء مربی بدنسازی و باشگاه در افراد شود. از طرفی با شیوع ویروس کرونا، افراد می‌توانند با استفاده از این نرم افزار در خانه ورزش کنند. علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت: جامع‌ترین اپلیکیشن آموزش ‌بدنسازی و تناسب اندام- فیتنس کار و یا از طریق گوگل پلی https://play.google.com/store/apps/details?id=net.kurdsofts.fitnesskar برای دانلود و نصب این اپلیکیشن اقدام نمایند، تا بتوانند با استفاده از این اپلیکیشن از ورزش کردن و ایجاد تناسب اندام در منزل خود احساس رضایت کنند.

سوالات متداول

  1. مدت زمانی که میان هر ست باید استراحت کنیم، چقدر است؟

ببین هر ست ۴۰ یا ۵۰ ثانیه برای استراحت کافی است.

  1. آیا نوشیدن آب در حین تمرین مضر است؟

شما می‌توانید یک ظرف آب معدنی را در ۵/۱ ساعت تمرین خود، بنوشید.

  1. آیا می‌تونیم پا برهنه ورزش کنیم؟

بله! شما می‌توانید پابرهنه ورزش کنید و حتما نیاز نیست تا کفش بپوشید.

  1. پس از هر دوره چند کیلوگرم وزن زیاد یا کم می‌کنیم؟

این پرسش به موارد متعددی بستگی دارد؛ مانند تیپ بدنی، متابولیسم و… شرایط بدنی هر فرد متفاوت است؛ شما با صبوری می‌توانید به نتیجه دلخواه خود، دست یابید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید