۸ بازی برتر با محوریت کاوش در ذهن انسان - تکفارس 
۸ بازی برتر با محوریت کاوش در ذهن انسان - تکفارس 

۸ بازی برتر با محوریت کاوش در ذهن انسان

امیرحسین ندایی
۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - 09:56
بازی‌های ذهنی

 برای گیمرهایی که علاقه دارند ذهن انسان را کاوش کنند و از نحوه کارکرد آن سر در بیاورند، گزینه‌های فوق‌العاده‌‌ای وجود دارند. بازی‌های نوآور، با داستان غنی و کیفیت بصری چشم‌نواز زیادی وجود دارند که کمابیش بینش و درک بهتر و عمیق‌تری از پیچیدگی احساسات و سلامت روانی انسان‌ها به ما می‌دهند. با ما در وب‌سایت تکفارس همراه باشید تا ۸ بازی با این بسک و سیاق را به شما معرفی کنیم.

این بازی‌های هیجان‌انگیز که اغلب فضاسازی عالی‌ای نیز دارند، تجربه‌ای خاص و تامل برانگیز را برای بازیکنان‌شان به ارمغان می‌آورند. بازیکنان می‌توانند برای ساعت‌ها در در دنیای واقع‌گرایانه و خیره‌کننده این عناوین غرق شوند و در همین حین هم رموز مختلفی را کشف کنند، در مناطق مختلف به گردش بپردازند، معماهای بعضاً ترسناک را حل کنند و طی این فرآیند، بیشتر از پیش راجع به نحوه تفکر خود و دیگران و رموز ذهن انسان آگاه شوند.

استخوان‌های فروید

بازی های ذهن

استخوان‌های فروید عنوانی آسان و در عین حال پیچیده است که داستانی غنی و فلسفی را ارائه می‌دهد که در طی داستان آن بازیکنان می‌توانند به روان‌تحلیل‌گر معروف، زیگموند فروید، کمک کنند تا با بحران وجودی خودش کنار بیاید و او را از دیوانگی نجات دهند. این بازی طراحی دوست‌داشتنی‌ای دارد و به بازیکنان این امکان را می‌دهد که در حین کشف کردن دنیای آن، ماجراجویی خودشان را انتخاب و دنبال کنند.

در این بازی روان‌شناسانه عجیب و خلاقانه، بازیکنان می‌توانند پرده از رویاهای مخفی فروید بردارند و کشف کنند که چه چیزی منجر به علاقه‌مند شدن فروید به روانشناسی و بیماری‌های روانی بیمارانش شده بود. این بازی در واقع بازیکنان را به سفری می‌برد که در این سفر به آن‌ها درباره مطالعه روان انسان بیشتر می‌آموزد و در همین حین هم به آن‌ها امکان بررسی عتیقه‌جات مصری و پشتیبانی از فروید در زندگی روزمره‌اش را می‌دهد.

Metamorphosis

بازی های ذهن

مسخ (Metamorphosis) الهام‌ گرفته از یکی از عجیب‌ترین و تفکر برانگیزترین کتاب‌های فرانتز کافکا، نویسنده آلمانی، با همین عناون است. بازیکنان شخصیتی به نام گَرِگور را کنترل خواهند کرد که ناگهان به یک حشره (سوسک) تبدیل شده است. در حین پیشروی در این بازی با داستان غنی، بازیکنان در ماجراجویی‌های زیبایی شرکت خواهند کرد که در طی آن به حل کردن معماهای خلاقانه و پرده برداشتن از رازهای مرتبط با نحوه تبدیل شدنشان به یک حشره را بررسی خواهند کرد.

بازیکنان نه تنها باید ب دنبال راهی برای بازپس‌گیری شکل انسانی‌شان پیدا کنند، بلکه باید دوستشان را نیز از زندان رها کنند و دلیل اینکه چرا در وهله اول زندانی شده‌اند را نیز بیابند. به لطف این بازی خوش آب و رنگ و به غایت غریب، بازیکنان می‌توانند اطلاعات زیادی راجع به کارکرد ذهن و نحوه درگیری ذهن یک فرد با مصائب طرد شدن، تنهایی و مسئولیت‌های ناخواسته یاد بگیرند.  

Coffee Talk

بازی های ذهن

Coffee Talk یکی از آن خوش حال و هوا‌ترین بازی‌هایی است که روایت آن‌ها برشی از زندگی یک فرد است. این عنوان برای کسانی که می‌خواهند درباره روابط انسانی و نحوه برخورد افراد با مشکلاتی که زندگی در سر راهشان قرار می‌دهد یاد بگیرند، عالی است. داستان بازی متصدی باری را دنبال می‌کند که در کافه‌ای در سیاتل درآمیخته با فانتزی و مقداری تخیل قرار دارد.

این عنوان مجموعه‌ای خوش‌ ترکیب و عمیقاً گسترده‌ای از شخصیت‌های مختلف دارد و بازیکنان نیز وظیفه دارند به هر یک از آن‌ها گوش فرا دهند و به آن‌ها در حل مشکلاتشان کمک کنند. با اینکه بازی مسائل جدی‌تری هم دنبال می‌کند، اما به طرز عجیبی عنوان دوست داشتنی و آرامش‌بخشی است که برای تازه‌ گیمرها و بازیکنان با تجربه‌تری که به دنبال بازی‌ پرمعنا و جالبی هستند که به طرق خلاقانه‌ای ذهن انسان را کاوش می‌کند، عالی است.

What Remains of Edith Finch

بازی های ذهن

آنچه از ادیث فینچ باقی می‌ماند، ستایش‌شده‌ترین عنوان روانشناسی وحشت اتمسفریک تاریخ است که داستان‌های به شدت احساس‌برانگیز را در خود جای داده. شخصیتی که بازیکنان کنترل می‌کنند، دختر جوانی است به نام ادیث فینچ که باید خانه‌ عجیب و غریب خانواده فینچچ را جستجو کند. در حینی که بازیکنان در این خانه جالب توجه می‌گردند، به معماهایی بر می‌خورند و رموز زیادی را حل خواهند کرد که پرده از راز نحوه مرگ اعضای خانواده فینچ برمی‌دارد.

روایت اول شخص این عنوان، تجربه ایمرسیو آن را بهبود می‌بخشد و برقراری ارتباط با شخصیت‌ها را باورپذیرتر می‌سازد. با اینکه این عنوان سخت نیست، اما می‌تواند برای برخی از بازیکنان مقداری سنگین باشد، چرا که مملو موضوعات جدی‌ای مانند مرگ، افسردگی و دست و پنجه نرم کردن با مرگ عزیزان می‌باشد.

Hellblade: Senua’s Sacrifice

بازی های ذهن

یکی از سینماتیک‌ترین بازی‌‌های فانتزی سیاه است که بازیکنان را به سفری حماسی برای کاوش در تیره‌ترین فضاهای ذهن انسان می‌برد و در این بین داستانی هیجان برانگیز نیز روایت می‌کند. بازیکنان در دنیایی که الهام گرفته از اسطوره شناسی نورس است جستجو و گردش می‌کنند و به سِنوآ، این جنگجوی شجاع کمک می‌کنند تا از هل‌هایم، جهنم وایکینگ‌ها، گذر کند تا بتواند معشوقه مرده‌اش را نجات دهد.

داستان بازی به شدت قوی است و دنیای آن پر از جزئیات وسواسی و دقیق است و شخصیت اصلی آن نیز به طرز خارق‌العاده‌ای عالی طراحی شده. این عنوان یکی از معدود عناوینی است که راجع به بیماری‌های روانی می‌باشد و به لطف همکاری سازندگان این عنوان با تعدادی دانشمند علوم اعصاب، عنوان هل‌بلید به طرز بسیار واقع‌گرایانه‌ای جنون را به تصویر می‌کشد. هل‌بلید نه تنها با بیماری‌های روانی دست و پنجه نرم می‌کند، بلکه با انواع اضطراب‌ها هم همدردی می‌کند. هل‌بلید عنوان هیجان‌انگیز و نفس‌گیری است که نه تنها به بازیکنان‌اش درک بهتری از ذهن انسان می‌دهد، بلکه یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های گیمینگ عمرشان را هم به آن‌ها ارائه می‌دهد.

Sea of Soltitude

بازی های ذهن

Sea of Soltitude عنوان ماجراجویی تاریک و زیبایی است که بازیکنان‌اش را به سفری به نیمه تاریک خودآگاه انسان‌ها می‌برد. بازیکنان نقش کفش‌های دختر جوانی به نام کِی را بر عهده دارند و در سرتاسر دنیایی چشم‌نواز و بسیار زیبای فانتزی‌گونه و تاریک سفر می‌کنند تا به دخترک کمک کنند بر تنهایی مزمن‌اش غلبه کند.

در حین پیش‌روی در این دنیای مملو از هیولاها، بازیکنان به زودی متوجه می‌شوند که تمام این هیولاها توسط ناخودآگاه کِی ساخته شده‌اند و بازتابی از عمیق‌ترین ترس‌های وی هستند. تمام احساسات تیره و تار او جمع شده‌ و به هیولاهای مختلفی بدل گشته‌اند و بازیکنان نیز باید چالش‌ها و معماهایی مختلف را از سر بگذرانند تا به وی در روبه‌رو شدن با هیولاهای درونی‌اش کمک کنند، او را بهبود بخشیده و در نهایت دوباره به انسانی واقعی بدل کنند.

Limbo

بازی های ذهن

لیمبو یکی از اتمسفریک‌ترین و الهام‌بخش‌ترین عناوین ایندی است که بازیکنان را به دنیایی شوم و دلهره‌آور که مملو از موجودات فانتزی است می‌برد. بازیکنان باید به پسر کوچکی کمک کنند تا از این دنیای تاریک و مرموز به نام لیمبو عبور کند و بفهمد چه بلایی بر سر خواهرش آمده است.

لیمبو دنیایی سورئال دارد که پر شده از معماهای چالش برانگیز. اما به لطف محیط‌های گیرا و داستان احساسی‌اش اوقات بسیار سرگرم کننده‌ای را برای هر کسی که آن را بازی کند فراهم می‌آورد. لیمبو عنوانی به شدت درگیر کننده درباره ترس‌ها و نحوه مقابله، پردازش، غلبه، یا تغذیه شدن ذهن با یا توسط آن‌ها است.

Sumo

بازی های ذهن

سوما یکی از دوست داشتنی‌ترین عناوین روانشناسناه‌ تاریکی است که در دنیایی اتمسفریک و مور مور کننده در یک تاسیسات زیرزمینی روایت می‌شود. بازیکنان شخصیتی به نام سایمون را کنترل می‌کنند و باید در این مکان خطرناک و مرموز جستجو کنند تا بفهمند چه اتفاقی افتاده و چه بر سر شخصیت اصلی آمده.

این عنوان هیجانی و تامل برانگیز است و در آن بازیکنان باید با برای بقای خود در برابر انسان‌ها، موجودات قاتل و ماشین‌های شیطانی بجنگند و در همین حین هم برای یافتن حقیقت تلاش کنند. با پیشرفت عنوان و برملا شدن رازهای تاریک، سایمون راجع به وجودیت خودش شک می‌کند. سوما عنوانی هیجان‌ انگیز با داستانی غنی است که در لابه‌لای قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین سوال‌های انسان راجع به خودآگاه انسان، هویت و آنچه ما را به انسان بدل می‌گرداند، کاوش می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید