ایلان ماسک بیش از اینکه سهام تسلا را بفروشد، آن را می خرد - تکفارس 
ایلان ماسک بیش از اینکه سهام تسلا را بفروشد، آن را می خرد - تکفارس 
ایلان ماسک بیش از اینکه سهام تسلا را بفروشد، آن را می خرد - تکفارس 

ایلان ماسک بیش از اینکه سهام تسلا را بفروشد، آن را می خرد

امیرحسین ندایی
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - 21:11
ایلان ماسک

مدیرعامل شرکت تسلا، ایلان ماسک، اخیرا و طی ماه اخیر و از زمانی که کاربران توییتر رای به فروش ۱۰ درصد سهام وی از این شرکت داده‌اند، ۱۲ میلیارد دلار از سهم‌های تسلای خود را فروخته است.

روز پنجشنبه، این میلیاردر تعداد ۹۳۴,۰۹۱ عدد دیگر از سهم‌های تسلای خود را به قیمت ۹۶۳ میلیون دلار فروخت تا مالیات خود را از طریق گزینه خرید ۲.۱۷ میلیون سهم در تسلا، پرداخت کند.وی مجموعا ۱۱.۰۳ میلیون از سهام خود را فروخته است و از ۸ نوامبر حدود ۱۲.۸۷ سهم با گزینه‌ای که پیشتر مطرح شد به دست آورده است.

ماسک روز ۶ نوامبر گفت که وی ۱۰ درصد سهم خود از سهام تسلا را در صورت موافقت کاربران توییتر می‌فروشد. وی با دارا بود ۲۴۴میلیون سهم تا تاریخ ۳۰ جوئن، حدود ۲۳ از سهام این شرکت را در اختیار داشت. که ۱۷۰ میلیون واحد از این سهم وی به صورت غیر مستقیم بود. این توییت وی گمراه کننده بود، چرا که وی مشخص نکرده بود که وی قصد فروش سهام‌هایی که تحت مالکیت وی بودند را دارد، یا بخشی از آن ۱۷۰ میلیون واحد.

با استناد به جدیدترین تراکنش‌های انجام شده در روز پنچ شنبه، ماسک هنوز هم فرصت خرید ۱۰ میلیون سهم دیگر را به قیمت ۶. ۲۴ دلار به ازای هر سهم تا ماه آگوست سال دیگر دارد.

منبع: Business Insider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید