گزارش: اینستاگرام به محلی برای فروش مواد مخدر تبدیل شده است - تکفارس 
گزارش: اینستاگرام به محلی برای فروش مواد مخدر تبدیل شده است - تکفارس 
گزارش: اینستاگرام به محلی برای فروش مواد مخدر تبدیل شده است - تکفارس 

گزارش: اینستاگرام به محلی برای فروش مواد مخدر تبدیل شده است

افشین نوری
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - 10:42
شبکه اجتماعی اینستاگرام

به گزارش سازمان Tech Transparency Project اینستاگرام امکان پیدا کردن مواد مخدر را برای افراد زیر ۱۳ سال راحت‌تر کرده است. این سازمان اخیرا با انجام تحقیقی سعی کرده تا با ایحاد یک‌سری اکانت‌های جعلی، میزان محافظت اینستاگرام از نوجوانان در برابر گرایش آن‌ها به سمت مواد روان‌گردان و مخدر را تست کند.

هرچند اینستاگرام هشتگ‌های مرتبط به مواد مخدر را ممنوع کرده است، اما سازمان Tech Transparency Project متوجه شده است که با تغییر جزئی در هشتگ‌ها به‌راحتی می‌توان محدودیت‌های اینستاگرام را دور زد. برای مثال، به جای هشتگ mdma که استفاده از آن ممنوع است، با جستجوی هشتگ mdmamolly به فروشندگان مواد مخدر دسترسی پیدا کرد.

مطالب مرتبط:

درواقع می‌توان گفت که الگوریتم جستجوی اینستاگرام به‌گونه‌ای است که از طریق آن به‌راحتی می‌توان هشتگ‌های ممنوع را جستجو و پیدا کرد. موضوع بدتر اینکه، زمانی که یک نفر اکانت مرتبط با یک فروشنده مواد را فالو می‌کند الگوریتم اینستاگرام، به فرد مذکور پیشنهاد فالو کردن پروفایل‌های مشابه را می‌دهد.

سازمان Tech Transparency Project طی بررسی خود متوجه شده است که علیرغم ممنوعیت خرید و فروش مواد مخدر و روانگردان‌ها در اینستاگرام، فروشندگان این مواد به‌طور آزادانه در این پلتفرم فعالیت می‌کنند. به گفته این سازمان، اینستاگرام اقدام موثری برای مقابله با این موضوع نکرده است و علیرغم اینکه ۵۰ مورد را برای بررسی به اینستاگرام ارسال کرده است، کارشناسان اینستاگرام گفته‌اند که ۷۲ درصد این موارد قوانین پلتفرم را نقض نکرده‌اند.

این سازمان گفته است که اینستاگرام ظاهرا فقط یکی از اکانت‌های مشکوک را ممنوع کرده که با بررسی بیشتر متوجه شده این اکانت نیز همچنان روی اینستاگرام وجود دارد و حذف نشده است.‌

سخنگوی فیس بوک گفته است:

ما فروش مواد را در اینستاگرام ممنوع کرده‌ایم و بیش از ۱.۸ میلیون محتوای مرتبط با این موضوع را پاک کرده‌ایم. در حال حاضر، تعداد این محتواها فقط شامل ۰.۰۵ درصد از کل محتواهای موجود اینستاگرام است که عدد بسیار ناچیزی است. با این‌حال، ما به بهبود روش‌های خود برای شناسایی موارد مرتبط با مواد مخدر همچنان ادامه خواهیم داد.

گزارش سازمان Tech Transparency Project درست یک روز قبل از حضور آدام موسری در سنای آمریکا برای پاسخ به پرسش‌هایی درباره تاثیر منفی اینستاگرام روی نوجوانان منتشر می‌شود. وال استریت ژورنال اخیرا گزارش داده بود که اینستاگرام علیرغم اینکه از اثرات منفی پلتفرم خود روی نوجوانان آگاه بوده، اما هیچ اقدام موثری برای کاهش این اثرات نکرده است.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید