اینستاگرام و فیس بوک مسنجر تا سال ۲۰۲۳ از رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی نمی‌کنند - تکفارس 
اینستاگرام و فیس بوک مسنجر تا سال ۲۰۲۳ از رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی نمی‌کنند - تکفارس 

اینستاگرام و فیس بوک مسنجر تا سال ۲۰۲۳ از رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی نمی‌کنند

افشین نوری
۱ آذر ۱۴۰۰ - 09:09
اینستاگرام

به نظر می‌رسد فیس بوک (متا) هنوز فاصله زیادی با ارائه یک تجربه کاملا امن برای حریم خصوصی کاربران دارد. گاردین گزارش داده است که عرضه قابلیت رمزگذاری سرتاسری (end-to-end) برای اینستاگرام و فیس بوک مسنجر احتمالا تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاده است. فیس بوک قصد داشت این قابلیت در سال ۲۰۲۲ ارائه کند، اما به نظر می‌رسد نیاز به زمان بیشتری برای آماده‌سازی آن دارد.

قابلیت مذکور در حال‌حاضر به‌طور پیش‌فرض در واتساپ وجود دارد، اما در اینستاگرام و فیس بوک مسنجر نیاز به انتخاب گزینه چت رمزگذاری‌شده است.

مطالب مرتبط:

فیس بوک در حالی روی قابلیت رمزگذاری سرتاسری برای اینستاگرام و مسنجر کار می‌کند که خیلی‌ها به‌شدت مخالف این قابلیت هستند و معتقدند که برای جلوگیری از کودک‌آزاری و حفاظت از کودکان، نیازی به ارائه این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض روی پلتفرم‌های فوق نیست. این قابلیت همچنین باعث خواهد شد تا پلیس محدودیت‌های زیادی برای پیگیری مجرمان داشته باشد.

به نظر کارشناسان، فیس بوک در حال حاضر این توانایی را دارد که موارد مرتبط با کودک آزاری را در پلتفرم‌های خودش شناسایی کند و احتمالا با تاخیری که در عرضه قابلیت مذکور ایجاد شده سعی خواهد کرد تا با دولت‌ها نیز در این‌باره هماهنگی‌های لازم را داشته باشد.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که فیس بوک درنهایت چه زمانی قابلیت رمزگذاری سرتاسری را به اینستاگرام و مسنجر اضافه می‌کند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید