مدیر عامل اینستاگرام به مجلس سنا می رود - تکفارس 
مدیر عامل اینستاگرام به مجلس سنا می رود - تکفارس 

مدیر عامل اینستاگرام به مجلس سنا می رود

امیرحسین ندایی
۴ آذر ۱۴۰۰ - 12:43
آدام موسری

مدیر عامل اینستاگرام، آدام موسری برای اولین بار در برابر مجلس سنا به عناون بخشی از برنامه دادرسی درباره امنیت آنلاین برای کودکان و نوجوانان شهادت خواهد داد. به گفته نیویورک تایمز، این بازپرسی رسمی روز ۶ دسامبر خواهد بود.

ریچارد بلوثمال نامه‌ای به مدیر عامل فیسبوک (متای کنونی)، مارک زاکربرگ، نوشته بود که یا وی یا موسری باید در این دادگاه حاضر شود.

موسری یک ویدئو در پاسخ به خبر این رویداد که در ساختمان کپیتول هیل اتفاق خواهد افتاد، پست کرده است. وی درباره نگرانی‌های فزاینده درباره امنیت نوجوانان در شبکه‌های مجازی صحبت‌‌هایی کرد. اقدام‌هایی که اینستاگرام کمی قبل‌تر درباره این مورد انجام داده بود را متذکر شد، مثلا اینکه اکانت نوجوانان به صورت پیش فرض خصوصی شود و نوع تبلیغاتی که نشان داده می‌شود نیز محدود شود.

من قرار است درباره این موارد با کنگره در زمانی نسبتا نزدیک صحبت‌هایی داشته باشم. اینها موارد مهمی هستند اما ما همگی هدف‌های مشترکی داریم. ما همه می‌خواهیم وقتی افراد جوان آنلاین هستند، محیط امنی در اختیار داشته باشند.

وقتی که گزارش‌هایی در سپتامبر گذشته درباره تاثیرات خطرناک اینستاگرام بر دختران نوجوان لیک شد، کمیته علوم و احمل و نقل سنا از کنار این موضوع راحت رد نشد. این کمیته اول در این باره از رییس جهانی امنیت فیسبوک، آقای آنتیگو دیویس سوال کرد، که جواب‌های مستقیم و واضحی نیز از ایشان دریافت کردند. بعد از آن چند هفته بعد، کمیته شهادتی از فرانسس هاوگن، یکی از مدیران داخلی سابق فیسبوک شنید و این فرد هزاران صفحه از اسناد داخلی را لیک کرده بود، در جلسه دادپرسی‌اش به سنا گفت که فیسبوک به منافع‌اش بیش از امنیت کاربران اهمیت می‌دهد.

مطالب مرتبط:

اکنون پس از جلسه‌های دادرسی از عوامل اجرایی اسنپ، تیک تاک و یوتیوب در ماه گذشته، سنا می‌خواهد از مدیر عامل اینستاگرام بازپرسی کند. با توجه به نگرانی‌های پیس‌تر ابراز شده‌ی کمیته درباره نقش و ارتباط اینستاگرام با نارسایی‌های تغذیه‌ای نوجوانان یا کودکان در حال رشد، انتظار می‌رود از موسری درباره مطالعات انجام شده درباره تاثیرات مضر فیسبوک روی دختران نوجوان، سوالاتی شود.

پس از انتشار این تحقیقات درباره اینستاگرام توسط وال استریت ژورنال و سپس توسط متا، نشان داده شد که نوجوانان اینستاگرام را مقصر اضطراب و افسردگی می‌دانند. بین نوجوانان دارای افکار خودکشی، این تحقیق نشان داده که میل ۶% این افراد به خودکشی از اینستاگرام نشات می‌گیرد.

کمی بعد از اینکه این تحقیقات منتشر شدند، موسری اعلام کرد که اینستاگرام تولید اینستاگرام کودکان را متوقف خواهد کرد. متا همین الان هم برنامه‌هایی مانند Messenger Kids دارد که به کاربران زیر ۱۳ سال اجازه چت کردن با کسانی که والدین آنها اجازه بدهند را دارند.

موسری در این باره گفت:

با اینکه ما نیاز به وجود چنین برنامه‌‌ای را حس می‌کنیم، ولی قصد داریم این پروژه را متوقف کنیم. این کار زمانی در اختیار ما می‌گذارد که بتوانیم با متخصصان خانواده و قانون گذاران صحبت‌هایی داشته باشیم و به نگرانی‌های آنها گوش کرده و ارزش و اهمیت این پروژه را برای امنیت آنلاین نوجوانان و کودکان، برای آنها توضیح دهیم.

منبع: TechCrunch

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.