سامسونگ یک حسگر شبیه به چشم انسان معرفی می‌کند؛ ایزوسل GWB - تکفارس 
سامسونگ یک حسگر شبیه به چشم انسان معرفی می‌کند؛ ایزوسل GWB - تکفارس 
سامسونگ یک حسگر شبیه به چشم انسان معرفی می‌کند؛ ایزوسل GWB - تکفارس 

سامسونگ یک حسگر شبیه به چشم انسان معرفی می‌کند؛ ایزوسل GWB

افشین نوری
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - 15:04
ایزوسل GWB

سامسونگ در حال توسعه اولین سنسور دوربین ایزوسل خود با الگوی فیلتر رنگی RGBW است. سامسونگ این خبر را در کنفرانسی که به میزبانی شرکت تکنو موبایل برگزار شده بود اعلام کرد و گفت که اسم این سنسور ایزوسل GWB خواهد بود و ۶۴ مگاپیکسل رزولوشن خواهد داشت.

رئیس واحد تحقیق و توسعه سامسونگ در چین در این کنفرانس گفت:

سنسور ایزوسل GWB شبیه‌ترین حسگر به چشم انسان خواهد بود. چیزی که این سنسور ا متمایز می‌کند این است که وجود پیکسل سفید در الگوی RGB باعث بهبود حساسیت نور سنسور خواهد شد و این موضوع منجر به عکس‌های روشن‌تر و با دقت رنگ بهتر خواهد گردید.

سامسونگ این سنسور را با همکاری شرکت تکنو موبایل ساخته است و احتمالا سال آینده شاهد استفاده آن روی یکی از گوشی‌های تکنو خواهیم بود. البته این سنسور فقط در انحصار تکنو نخواهد بود و برای سایر شرکت‌ها نیز ارائه خواهد شد.

مطالب مرتبط:

ضمنا باید خاطرنشان کنیم که سنسور ایزوسل GWB در سری گلکسی S22 استفاده نخواهد شد بلکه مدل‌های گلکسی S22 استاندارد و گلکسی S22 پلاس از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و گلکسی S22 اولترا از یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره خواهند برد.

ایزوسل GWB

البته سامسونگ ممکن است علاوه بر سنسور ایزوسل GWB در حال توسعه یک سنسور RGBW دیگر با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل نیز باشد. در هرحال، باید منتظر بمانیم و ببنیم که این سنسورها در دنیای واقعی چه عملکردی خواهند داشت.

منبع: Sammobile

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید