اولین گوشی سامسونگ با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد - تکفارس 
اولین گوشی سامسونگ با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد - تکفارس 
اولین گوشی سامسونگ با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد - تکفارس 

اولین گوشی سامسونگ با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد

افشین نوری
۵ آذر ۱۴۰۰ - 09:49
سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل

تاکنون شایعات زیادی درباره یک گوشی هوشمند با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی وجود داشت و حالا یک افشاگر مطرح به نام UniverseIce@ گفته است که موتورولا اولین شرکتی خواهد بود که یک گوشی هوشمند با سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ معرفی خواهد کرد.

این افشاگر همچنین گفته است که شیائومی هم یک گوشی مجهز به این دوربین را در نیمه دوم سال آینده رونمایی خواهد کرد. اما سامسونگ چنین هندستی را در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد. بنابراین، با وجود اینکه سامسونگ این سنسور دوربین را خواهد ساخت، اما خودش اولین شرکتی نخواهد بود که یک گوشی مجهز به آن را معرفی می‌کند.

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی

بد نیست بدانید که این موضوع درباره سنسور دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ هم صادق بود و این سنسور برای اولین بار روی گوشی شیائومی CC9 پرو استفاده شد.

مطالب مرتبط:

طبق برخی گزارش‌ها، سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ از نوع ایزوسل HP1 خواهد بود و با استفاده از فناوری بسیار پیشرفته ۰.۶۴ میکرومتری سامسونگ ساخته خواهد شد. سنسور ایزوسل HP1 برای ثبت تصاویر باکیفیت در محیط‌های کم‌نور از فناوری جدید ChameleonCell استفاده خواهد کرد. این فناوری می‌تواند بسته محیط عکس‌برداری، از حالت‌های پیکسلی ۴×۴ ،۲×۲ یا کامل استفاده کند.

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی

به این‌ترتیب، سنسور مذکور می‌تواند در پیکسل‌های بزرگتر ۱.۲۸ میکرومتری ترکیب شود و تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی تولید کند یا به پیکسل‌های ۲.۵۶ میکرومتری ادغام گردد و تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی ایجاد کند. سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ همچنین از فیلمبرداری ۸K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه یا فیلمبرداری ۴K با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی خواهد کرد.

این سنسور همچنین با پشتیبانی از  فناوری Staggered HDR به کاربر امکان دسترسی به رنج دینامیکی ۱۰۰ دسی‌بل را خواهد داد. این فناوری، عکس‌هایی با سرعت‌های شاتر سریع، متوسط و کند خواهد گرفت تا هایلایت‌ها و سایه‌ها را به‌دقت ایجاد کند.
و نکته آخر اینکه، سنسور مذکور از فناوری تشخیص فاز Double Super PD برای انجام فوکوس‌های دقیق بهره خواهد برد که دو برابر دقت بیشتری نسبت به فناوری فوکوس خودکار (AF) خواهد داشت.

به این‌ترتیب، ما با اولین گوشی مجهز به سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP1 سامسونگ قادر ثبت تصاویری با جزئیات بسیار دقیق خواهیم بود که قبلا روی هیچ گوشی هوشمندی وجود نداشته است.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید