کوالکام تراشه خودروهای خودران بی ام و را تولید می‌کند - تکفارس
کوالکام تراشه خودروهای خودران بی ام و را تولید می‌کند - تکفارس
کوالکام تراشه خودروهای خودران بی ام و را تولید می‌کند - تکفارس

کوالکام تراشه خودروهای خودران بی ام و را تولید می‌کند

مهدی حلوائی
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - 16:45
تراشه کوالکام

کوالکام روز گذشته در خبری اعلام کرد که شرکت آلمانی بی ام و از تراشه‌های این شرکت در نسل بعدی خودروهای خودران خود استفاده خواهد کرد. به گزارش رویترز، کوالکام قصد دارد تا فعالیت خود در خارج از بازار تراشه‌های موبایل را گسترش داده و همین حاالا نیز موفق شده تا یک‌سوم از سود خود را از طریق همین راه به‌دست بیاورد.

سخنگوی شرکت بی‌ ام‌ و اعلام کرد که تولید خودروهای سری نیو کلاس (به آلمانی Neue Klasse) این شرکت، که از تراشه‌های کوالکام استفاده خواهند کرد، از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. تراشه‌‌های مخصوص کوالکام وظیفه‌ی پردازش تصاویر دوربین‌های جلویی، عقبی و کناری خودرو را بر عهده خواهد داشت. بی ام و همچنین در سری نیو کلاس از تراشه‌ی مجزایی بهره خواهد برد که ایجاد ارتباط بین خودرو و مراکز ابری پردازش اطلاعات را آسان‌تر می‌کند.

کوالکام همچنین با شرکت‌هایی مانند متا در بخش واقعیت مجازی و مایکروسافت در بخش لپ تاپ‌های ویندوزی مجهز به تراشه‌‌های متکی بر معماری Arm همکاری خواهد کرد. در حال حاضر هنوز اطلاعات دقیق قرارداد بی ام و و کوالکام منتشر نشده است.

نظر شما در مورد تراشه‌های شرکت کوالکام چیست؟ آیا این شرکت می‌تواند در بازار خودروهای خودران نیز موفق ظاهر شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید