ممنوعیت فروش خودروهای خودران غیر تنفس طبیعی از سال ۲۰۳۰ در کالیفرنیا - تکفارس 
ممنوعیت فروش خودروهای خودران غیر تنفس طبیعی از سال ۲۰۳۰ در کالیفرنیا - تکفارس 
ممنوعیت فروش خودروهای خودران غیر تنفس طبیعی از سال ۲۰۳۰ در کالیفرنیا - تکفارس 

ممنوعیت فروش خودروهای خودران غیر تنفس طبیعی از سال ۲۰۳۰ در کالیفرنیا

مهدی حلوائی
۴ مهر ۱۴۰۰ - 11:47
خودروی خودران

تمام خودروهای خودران در کالیفرنیا از سال ۲۰۳۰ تنها امکان استفاده از پیشرانه‌ی تنفس طبیعی را خواهند داشت. گوین نیوسام، فرماندار ایالت کالیفرنیا در روز پنجشنبه قانونی را تصویب کرد که خرید و فروش خودروهای خودران گازی و هیبریدی را از سال ۲۰۳۰ در این ایالت ممنوع خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

این جدیدترین اقدام نیوسام برای کنترل گازهای گلخانه‌ای بوده است. فرماندار کالیفرنیا در سال گذشته نیز دو دستور اجرایی را صادر کرد که براساس آن، تمام کامیون‌ها و وانت‌های تجاری باید از سال ۲۰۴۵ به پیشرانه‌ی تنفس طبیعی مجهز شده و خودروهای سواری نیز از سال ۲۰۳۵ باید از این رویکرد پیروی کنند. کالیفرنیا اولین ایالتی بود که فروش خودروهای سوخت فسیلی را در مرزهای خود ممنوع اعلام کرد. پس از این اقدام، ۱۵ ایالت دیگر نیز رویکرد مشابهی را اتخاذ کردند.

کالیفرنیا با چیزی بیش از ۱۵ میلیون خودروی ثبت‌شده، بزرگ‌ترین بازار خودرو در آمریکا به حساب می‌آید. در حال حاضر خودروهای خودران بخش کوچکی از این تعداد را در بر گرفته اما کارشناسان معتقدند که با افزایش محبوبیت این خودروها و تبلیغات گسترده‌ی شرکت‌های خودروسازی، این خودورها در آینده سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص خواهند داد.

کالیرفنیا همچنین محل آزمایش خودروهای خودران در آمریکا بوده و تا به حال بیش از ۵۰ شرکت مجوز آزمایش خودروهای خودران خود در این ایالت را به‌دست آورده‌اند. دو شرکت وایمو (Waymo) و کروز (Cruise) بیشترین آزمایش‌ها را در این ایالت به نام خود ثبت کرده‌اند. فعالان محیط زیست این اقدام جدید فرماندار کالیفرنیا را ستایش کردند و آن را راه مناسبی برای پیشگیری از افزایش مشکلات مربوط به تغییرات آب و هوایی دانسته‌اند.

نظر شما در مورد قانون ممنوعیت فروش خودروهای غیر تنفس طبیعی چیست؟ آیا خودروهای خودران واقعاً باعث کاهش آلایندگی‌ها می‌شوند و یا فرآیند شارژکردن مکرر آن‌ها تاثیرات مخرب مشابهی را بر محیط زیست می‌گذارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید