اداره ایمنی حمل‌ و نقل آمریکا: تسلا باید مشکلات پایه‌ای خودروی خودران خود را برطرف کند - تکفارس 
اداره ایمنی حمل‌ و نقل آمریکا: تسلا باید مشکلات پایه‌ای خودروی خودران خود را برطرف کند - تکفارس 

اداره ایمنی حمل‌ و نقل آمریکا: تسلا باید مشکلات پایه‌ای خودروی خودران خود را برطرف کند

افشین نوری
۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - 12:11
تسلا

جنیفر هومندی (Jennifer Homendy)، رئیس اداره ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا، به وال استریت ژورنال گفته است که تسلا باید «مشکلات پایه‌ای ایمنی» خودروی خودران خود را قبل از توسعه آن به حالت خودران کامل (FSD) برطرف کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اوایل این ماه گفته بود که شرکت او قصد دارد تا در اواخر ماه سپتامبر خودروی خودران FSD خود را به‌صورت آزمایشی در اختیار مشتریان قرار دهد.  براساس گزارش وال استریت ژورنال، این نوع خودروها باید یک نرم‌افزار مختص رانندگی در جاده‌ها را که برای حفظ ایمنی رانندگان ضروری است روی خود پیاده‌سازی کنند.

مطالب مرتبط:

هومندی به‌شدت تسلا را مورد انتقاد داده است و گفته است که عنوان «حالت خودران کامل» برای خودروهای این شرکت «غیرمسئولانه و گمراه‌کننده» است و تسلا «به‌وضوح افراد زیادی را برای استفاده از این فناوری گمراه کرده است.» اداره امنیت حمل و نقل آمریکا هرچند می‌تواند تحقیقاتی در این زمینه انجام دهد و توصیه‌هایی را پیشنهاد کند، اما قدرت اجرایی ندارد و نمی‌تواند مانع از کار تسلا شود.

از طرف دیگر، براساس اسنادی که توسط گروه شفافیت PlainSite به دست آمده است، مدیر بخش نرم‌افزار تسلا ظاهراً اطلاعات نادرستی درباره قابلیت‌های سیستم خودران این شرکت به اداره وسایل نقلیه موتوری ایالت کالیفرنیا داده است.

اداره ایمنی حمل و نقل آمریکا گفته است که تسلا توصیه‌های ایمنی این سازمان را در رابطه با سیستم‌های خودران خود را نادیده گرفته است و این شرکت باید ابزارهای محافظتی مناسبی برای سیستم‌ خودران پیشرفته خود در نظر بگیرند. توصیه‌های این اداره همچنین شامل مواردی درباره زمان و مکان استفاده از این نوع خودروها در مناطق شهری می‌‌شود. تسلا هرچند تعداد تناوب هشدارهای خودروی خودران خود را افزایش داده است اما این اقدامات از نظر اداره ایمنی کافی نیستند.

تسلا هنوز به اظهارات رئیس اداره ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا پاسخ نداده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم این ماجرا درنهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید