۴۵۰ کارمند تسلا در یکی از کارخانه های این شرکت به ویروس کرونا مبتلا شدند - تکفارس 
۴۵۰ کارمند تسلا در یکی از کارخانه های این شرکت به ویروس کرونا مبتلا شدند - تکفارس 

۴۵۰ کارمند تسلا در یکی از کارخانه های این شرکت به ویروس کرونا مبتلا شدند

محمدحسین فرقانی
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - 19:15
۴۵۰ کارمند تسلا در یکی از کارخانه های این شرکت به ویروس کرونا مبتلا شدند - تکفارس 

به گزارش واشینگتن پست، پس از این‌که مرکز تولید خودروهای تسلا در دسامبر ۲۰۲۰ در فری‌مانت کالیفرنیا به‌طور موقت بازگشایی شد، ۴۵۰ کارمند این شرکت به ویروس کرونا مبتلا شدند. منبع اصلی واشینگتن پست در این گزارش وب‌سایت رسمی پلین‌سایت (PlainSite) بود که داده‌های خود را طی ماه‌های مه تا دسامبر ۲۰۲۰ جمع‌آوری کرده بود.

در مارس سال گذشته، مقامات رسمی آلامدا کانتی (جایی که مرکز تولید فری‌مانت در آن واقع است) به‌طور رسمی، دستور تعطیلی تمام مراکز کاری «غیرضروری» را برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید-۱۹ صادر کردند؛ این فرمان، شامل کارمندان شرکت تسلا نیز می‌شد. مقامات تسلا در ابتدا در مقابل این دستور ایستادگی کردند اما سرانجام، مجبور به اجرای آن در روز ۲۳ مارس ۲۰۲۰ (۱ فروردین ۹۹) شدند.

چند روز بعد، تسلا تصمیم گرفت از فرمان صادرشده از سوی مسئولین ایالت سرپیچی کند و خط تولید خود در فری‌مانت را دوباره راه بیندازد. ایلان ماسک در یک توییت برنامه‌های خود برای بازگشایی کارخانهٔ شرکتش در این شهر را اعلام نمود که اعتراضات زیادی را به‌همراه داشت؛ تا جایی که برخی از کارمندان این کارخانه خواستار دستگیری ماسک از سوی مقامات قضایی به‌خاطر چنین کاری شدند.

ایلان ماسک تسلا

پس از کشمکش‌های بسیار، طرح بازگشایی کارخانه تسلا در فری‌مانت بالاخره اجرایی شد و این شرکت توانست به‌صورت قانونی و بدون هیچ دردسری، کارمندان خود را دوباره به خدمت بگیرد. ماجرا تا جایی پیش رفته بود که ماسک حتی در مقطعی از این کشمکش‌ها، تهدید به ترک و نقل مکان زیرساخت‌های کارخانهٔ فری‌مانت به شهرهای دیگر کرد. شرکت تسلا به‌خاطر تعطیلی اجباری کارخانه‌هایش در ۹ مه ۲۰۲۰ اعتراضی به دادگاه وارد کرد و دو هفته پس از آن نیز، اعتراض خود را پس گرفت.

حال آخرین داده‌ها حاکی از این هستند که در طول به‌خدمت‌گیری این کارمندان از سوی شرکت تسلا، ۴۵۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا یافت شده. ۱۲۵ مورد جدید نیز فقط در ماه دسامبر ۲۰۲۰ به‌خاطر حضور و کار کردن در این مرکز تولید، به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده بودند. گفته می‌شود حدود ۱۰٫۰۰۰ کارمند در این کارخانه فعالیت می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.