کو: اپل تاچ آیدی زیرنمایشگر و آیفون تاشو را تا سال ۲۰۲۳ معرفی نخواهد کرد - تکفارس 
کو: اپل تاچ آیدی زیرنمایشگر و آیفون تاشو را تا سال ۲۰۲۳ معرفی نخواهد کرد - تکفارس 
کو: اپل تاچ آیدی زیرنمایشگر و آیفون تاشو را تا سال ۲۰۲۳ معرفی نخواهد کرد - تکفارس 

کو: اپل تاچ آیدی زیرنمایشگر و آیفون تاشو را تا سال ۲۰۲۳ معرفی نخواهد کرد

افشین نوری
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - 10:22
آیفون 13 پرو مکس

اپل چند روز پیش از سری آیفون ۱۳ خود رونمایی کرد و حالا خیلی‌ها امیدوار هستند که این شرکت در سری آیفون ۱۴ بریدگی‌های ناچ را حذف کند و به جای آن یک تاچ آیدی زیرنمایشگر عرضه کند. اما مینگ‌چی کو، تحلیلگر ارشد حوزه تکنولوژی، می‌گوید که فناوری تاچ آیدی زیرنمایشگر اپل تا زمان معرفی سری آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳ آماده نخواهد شد.

اپل فناوری تاچ آیدی زیرنمایشگر را یک سال دیرتر عرضه خواهد کرد

کو در جدیدترین گزارش خود گفته است که اپل قصد داشت سیستم تاچ آیدی زیرنمایشگر را به آیفون‌های سال آینده خود اضافه کند اما حرکت کند این شرکت در توسعه فناوری‌های جدید باعث شده تا معرفی سیستم مذکور یک سال دیگر به عقب بیفتد.

مطالب مرتبط:

این تحلیلگر دلیل این تاخیر را بیان نکرده اما می‌توان به همان دلایلی اشاره کرد که باعث به تعویق افتادن معرفی یک آیفون تاشو تا سال ۲۰۱۴ شده‌اند.

کو قبلا گفته بود که اپل احتمالا در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیون آیفون تاشو عرضه خواهد کرد. این تحلیلگر همچنین گفته بود که اپل یک آیفون تاشو با استایل گلکسی زد فود سامسونگ تولید خواهد کرد که در حالت کاملا باز یک نمایشگر ۷.۵ الی ۸ اینچی با رزولوشن QHD+ ارائه خواهد کرد. با این‌حال، سایر تحلیلگران گفته‌اند که اپل در حال کار روی دو آیفون تاشو است که یکی از آن‌ها شبیه به گلکسی زد فلیپ خواهد بود.

کو همچنین اوایل امسال گفته بود که اپل یک حسگر اثر انگشت زیرنمایشگر در سری آیفون ۱۳ معرفی خواهد کرد که در ماه مارس امسال این حرف خود را پس گرفت. او همچنین در گزارش اخیر خود گفته است که اپل یک آیفون ۱۴ مکس (غیر پرو) ۶.۷ اینچی معرفی خواهد کرد که جایگزین آیفون ۱۳ مینی خواهد شد.

کو در گزارش امروز خود گفته است که آیفون‌های ۲۰۲۲ به جای ناچ، مجهز به هول پانچ خواهند بود و مدل‌های پرو این سری از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره خواهند برد. بنابراین انتظار می‌رود که سال آینده شاهد چهار مدل آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس باشیم.

آیفون تاشو

کو در ادامه گزارش خود گفته است که تاخیر در عرضه تاچ آیدی زیرنمایشگر و آیفون‌های تاشو باعث آسیب‌رساندن به فروش آیفون‌ها در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ خواهد شد. ضمن اینکه آیفون تاشو اپل احتمالا از نوع گلکسی زد فلیپ خواهد بود، چراکه این نوع گوشی‌ تاشو ابعاد کوچکتری دارد و از یک نمایشگر بیرونی برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها  پیام‌ها بهره می‌برد و بنابراین تولید آن می‌تواتد راحت‌تر باشد.

این نوع آیفون تاشو در هنگام باز شدن احتمالا نمایشگری به ابعاد ۶.۷ اینچ با طول نسبتا بلند خواهد داشت و اپل اگر بخواهد معرفی این گوشی را تا سال ۲۰۲۴ به تاخیر بیندازد، از سایر شرکت‌های سازنده گوشی تاشو مانند سامسونگ، هواوی، موتورولا و احتمالا گوگل بسیار عقب خواهد افتاد. به این‌ترتیب، اپل نخواهد توانست پیشتاز بازار گوشی‌های تاشو شود و این موضوع می‌تواند سایر جنبه‌های این شرکت را تحت تاثیر قرار دهد.

اپل از سایر شرکت‌های سازنده گوشی تاشو و دوربین‌ها/سنسورهای زیرنمایشگر عقب خواهد ماند

همانطور که می‌دانید در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها با سرعت زیادی در حال توسعه حسگرها و دوربین‌های زیر نمایشگر هستند و اوایل این ماه یک تحلیلگر مطرح گفته بود که اپل ظاهرا در حال کار روی یک سیستم فیس آیدی زیرنمایشگر است که متفاوت از تاچ آیدی زیرنمایشگر خواهد بود.

از طرفی، راس یانگ از موسسه مشاوران زنجیره تامین نمایشگر اخیرا گفته بود که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو احتمالا از یک فیس آیدی زیرنمایشگر و یک دوربین سلفی هول پانچ بهره خواهند برد، اما حالا با گزارش امروز کو که گفته اپل معرفی سیستم تاچ آیدی زیرنمایشگر و آیفون تاشو خود را یک سال دیگر به تعویق خواهد انداخت، خریداران آیفون باید برای دیدن این محصولات و فناوری‌ها کمی بیشتر منتظر بمانند.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید