اپل ظاهراً در حال کار روی دو آیفون تاشو است - تکفارس 
اپل ظاهراً در حال کار روی دو آیفون تاشو است - تکفارس 

اپل ظاهراً در حال کار روی دو آیفون تاشو است

افشین نوری
۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - 16:54
آیفون تاشو

اپل در حالی چند روز پیش سری آیفون ۱۳ خود را معرفی کرد که این شرکت در زمینه گوشی‌های تاشو رقابت را به سامسونگ باخته است. شرکت کره‌ای اخیراً سومین نسل از گوشی‌های تاشو خود را معرفی کرد در حالیکه اپل هنوز هیچ گوشی تاشویی معرفی نکرده است. البته این بدین معنا نیست که اپل در فکر توسعه یک آیفون تاشو نیست.

خیلی‌ها کنجکاو هستند که بدانند اپل دقیقاً چه زمانی گوشی تاشوی خود را معرفی خواهد و محصول این شرکت چه تفاوت‌هایی با گوشی‌های تاشو شرکت‌های دیگری مانند اوپو، ویوو و شیائومی خواهد داشت. باید بگوییم که این اتفاق احتمالا تا سال ۲۰۲۳ نخواهد افتاد، چراکه یک منبع آگاه به‌تازگی ادعا کرده است که نمایشگرهای تاشو اپل به احتمال زیاد اواخر امسال آماده خواهد شد. همچنین به‌گفته این منبع، اپل در حال کار روی دو نسخه آیفون تاشو است که درواقع تقلیدی از ایده سامسونگ در معرفی دو گوشی گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد خواهد بود.

مطالب مرتبط:

این منبع همچنین گفته است که شرکت ال جی نمایشگرهای تاشو اپل را تولید خواهد کرد و در حال حاضر نمونه‌های اولیه این نمایشگر با سایز ۷.۵ اینچ و حاشیه‌های بسیار نازک ساخته شده است. این نمایشگر ظاهراً نوع جدیدی از پنل‌های اولد (OLED) خواهد بود.

مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر مطرح حوزه تکنولوژی نیز اخیراً گفته بود که آیفون تاشوی اپل در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد. با این‌حال، این تحلیلگر ادعا کرده بود که نمایشگرهای این گوشی را سامسونگ دیسپلی تامین خواهد کرد. طبق پیش‌بینی کو، میزان عرضه آیفون‌ تاشو در سال ۲۰۲۳ بین ۱۵ الی ۲۰ میلیون دستگاه خواهد بود.

آیفون تاشو

با این حساب، بسیار بعید است که آیفون در ابتدا بتواند به پای سامسونگ در زمینه گوشی‌های تاشو برسد. ضمن اینکه، بسیار بعید است که سهم سامسونگ از بازار گوشی های تاشو، حتی در صورت معرفی آیفون تاشو، به زیر ۷۵ درصد برسد. در مجموع به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۳ شاهد عرضه ۹۰ میلیون دستگاه گوشی تاشو در خواهیم بود و این عدد در سال ۲۰۲۵ ممکن است به ۱۰۰ میلیون دستگاه برسد.

شیائومی، اوپو و ویوو در سه ماهه سوم امسال گوشی‌های تاشو جدیدی معرفی خواهند کرد

وب‌سایت DigiTimes  در گزارش جدید خود گفته است که ما در نیمه دوم امسال شاهد معرفی گوشی‌های تاشو جدیدتری از سوی شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند خواهیم بود. براساس این گزارش، ما علاوه بر دو گوشی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ که به‌تازگی معرفی شدند، شاهد گوشی‌های تاشو دیگری از شرکت‌های شیائومی، اوپو و ویوو خواهیم بود. شیائومی اخیراً گوشی می میکس فولد را با یک نمایشگر تاشو و به قیمت پایه ۱۳۰۰ یورو معرفی کرد و گوشی تاشوی بعدی این شرکت ظاهراً ارزان‌تر از این مدل خواهد بود. با این‌حال، زمان معرفی آن هنوز مشخص نیست. اوپو هم ممکن است یک گوشی تاشو جدید با قابلیت کشیده شدن به سمت بیرون معرفی کند که تبدیل به یک تبلیت خواهد شد.

به نظر می‌رسد تقاضا برای گوشی‌های تاشو همچنان افزایش خواهد یافت و سال آینده، طبق پیش‌بینی تحلیگران شاهد عرضه بیش از ۱۰ میلیون گوشی تاشو در سراسر دنیا خواهیم بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.