آیپاد تاچ ۱۶ گیگابایتی ۲۰۱۳ منسوخ اعلام شد - تکفارس 
آیپاد تاچ ۱۶ گیگابایتی ۲۰۱۳ منسوخ اعلام شد - تکفارس 
آیپاد تاچ ۱۶ گیگابایتی ۲۰۱۳ منسوخ اعلام شد - تکفارس 

آیپاد تاچ ۱۶ گیگابایتی ۲۰۱۳ منسوخ اعلام شد

مجتبی بوالحسنی
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - 10:22
آیپاد تاچ ۱۶ گیگابایتی ۲۰۱۳ منسوخ اعلام شد - تکفارس 

اپل رسما از مسنوخ شدن آیپاد تاچ ۱۶ گیگابایتی ۲۰۱۴ خبر داد. بدین ترتیب از این به بعد اپل ارائه‌ی خدمات و تولید قطعات مرتبط با محصول یاد شده را متوقف خواهد کرد.

زمان با سرعت زیادی درحال گذر است و امروز اپل اعلام کرد که نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی آیپاد تاچ ۲۰۱۳ از این به بعد در سراسر جهان منسوخ شده است.

مطالب مرتبط:

اپل برای اینکه تجربه‌ی کار با سیستم‌عامل iOS را در اختیار افراد بیشتری قرار دهد، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایتی نسل پنجم آیپاد تاچ را نصف و دوربین پشتی این محصول را هم حذف کرد تا یک آیپاد تاچ ارزان‌‌تر را به‌دست مشتریان برساند. نتیجه‌ی این افدام منجر به تولید آیپاد تاچ ۱۶ گیگابایتی ۲۰۱۳ شد که در زمان عرضه با قیمت ۲۲۹ دلار در دسترس مشتریان قرار گرفت. این محصول نسبت به مدل ۳۲ گیگابایتی آن (با قیمت ۲۹۹ دلار) حدود ۷۰ دلار ارزان‌تر بود.

آیپاد تاچ ۱۶

حال منسوخ شدن یک دستگاه از دید اپل به چه معناست؟ این یعنی شرکت مورد اشاره از این به‌ بعد هیچ خدماتی برای آیپاد تاچ ۱۶ گیگابایتی ۲۰۱۳ ارائه نخواهد داد و قطعات این دستگاه نیز دیگر در دسترس شرکت‌های شخص‌ثالث تعمیرکار قرار نخواهد گرفت.

آیپاد تاچ ۱۶ گیگابایتی ۲۰۱۳ به یک صفحه‌نمایش ۴ اینجی لمسی با وضوح تصویری ۶۴۰ در ۱۱۳۶ پیکسل مجهز شده است. این محصول از پردازنده‌ی اپل A5 بهره می‌برد و حافظه‌ی رم پردازشی آن نیم گیگابایت است. اپل در جعبه‌ی این دستگاه یک عدد هندزفری نیز قرار داده بود.

این اولین‌بار است که اپل پنج سال پس از توقف فروش یک محصول، آن را منسوخ شده اعلام می‌کند. کاربران می‌توانند قطعات مختلف را برای محصولاتی که اپل آن‌ها را منسوخ اعلام نکرده تهیه کنند.

پس از هفت سال حالا آیپاد تاچ ۱۶ گیگابایتی منسوخ اعلام شده و براساس آنچه گفته شد، امکان تعمیر یا ارائه‌ی سرویس برای این محصول از این پس وجود نخواهد داشت.

جدیدترین نسخه‌ی آیپاد تاچ که در واقع هفتمین نسل این محصول است در ماه می ۲۰۱۹ توسط اپل معرفی شد.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارس

منبع: PhoneA

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید